Йдеться не про підкуп, а про змагання за симпатію виборців. Експерти нарахували майже 2 мільярди гривень. Це гроші, які політики витратили на політичну агітацію. І кожні наступні вибори стають усе дорожчими.
Така сума назбиралася, адже один великий білборд коштує 3,5 тисячі гривень. Таких в Україні приблизно 20 тисяч. Тож разом — це понад 100 мільйонів гривень.
У кишенях медіавласників за час передвиборчих перегонів осіло понад 600 мільйонів гривень. І це лише офіційна реклама, без врахування замовних сюжетів, так званої "джинси".
Навіть на парламентських виборах політики витрачали менше. А все тому, що зараз з'явилося багато нових партій або тих, які йдуть під новим брендом. І місцеві вибори для них — це низький старт для майбутньої парламентської кампанії.
Читайте також: Кандидати у мери Києва: політичне минуле в інфографіці
Реклама та замовні матеріали на радіо обійшлись кандидатам у 250 тисяч гривень. А от реклами у пресі не надто популярна. Політики звертаються до друкованих ЗМІ все менше, хоча і самі видають власну передвиборчу пресу.
Виходить, що прихильність одного українця коштує політикам, в середньому 10 гривень, а не 4, як у Польщі. Щоб здешевити виборчу кампанію у комітеті виборців України пропонують максимально обмежити політичну рекламу і встановити грошовий ліміт на ці витрати.
Автор сюжету — Роман Пагулич.