Архів
Курси валют
Погода
      youtube @24
      Loading...
      google @24
      RSS СТРІЧКА
      Загальний RSS

      Топ новини

      Відео новини

      Пряма трансляція на
      Останні випуски

      Інна Біленко: Внутрішні митні термінали — це розсадник корупції

      - Читать новость на русском
      Корупція / intvua.com

      Щоденний прибуток внутрішніх митних терміналів сягає до 100 тисяч доларів.

      Про це в інтерв'ю "Цензор.НЕТ" розповіла голова ГО "Митний Контроль" Інна Біленко.

      За її словами, 100% внутрішніх митних терміналів в Україні — приватні, державних взагалі немає. Заїзд на такі термінали платний — від 100 доларів до 200 гривень.

      Що таке термінал — це шматок асфальту, колючий дріт, пара будок або будівля з митниками. На хорошому терміналі у Києві в середньому за добу заїжджає до тисячі машин, тобто прибуток 100 тисяч доларів в день,
      — розповіла експерт.

      Біленко зазначила, що відкрити такий термінал дуже просто, якщо в тебе є гроші і зв'язки.

      "Жоден термінал не працює без відкатів. Без відкатів термінал не відкриють. Для того, щоб відкрити термінал треба мати пакет документів. Там дуже прості вимоги, якщо у вас є 20 тисяч доларів, то можна просто відкрити. Митниця має штат, і якщо на новий термінал людей не вистачає — вони можуть закрити якийсь інший. Тут мова лише про те, хто дасть більше грошей. Внутрішня митниця — це корупція, бо сам термінал — корупція, якщо б термінали були б безкоштовним — тоді добре, але це не так", — каже Біленко.

      Експерт наголошує, що в Європі взагалі немає внутрішніх терміналів.

      Там розмитнити машину можна і за 5 хвилин. Якщо ставити за мету розмитнити машину, а не заробити гроші. Є система ризиків — це така програма, у якій написано, що якщо фірма їде вперше, то її треба перевіряти ретельно, якщо вже в десятий раз, то її перевіряти не треба. Якщо фірма за контрактом вже 5 років возить однотипний товар, то вона "біла". Якщо фірма возить сьогодні стільці, завтра телефони, а післязавтра анчоуси — це фірма ризикована. У ЄС перевіряють лише ризиковані фірми,
      — розповіла голова "Митного контролю".

      Експерт каже, що і в Україні працює така ж система ризиків, проте у програмі можуть редагувати список фірм як заманеться.

      "На цьому також заробляють. Ті, хто оперує цією програмою штучно роблять так, щоб кожна друга машина була у зоні "ризикованих". А якщо платять гроші, тоді програма видає, що вантаж чистий. Тож, якщо ліквідувати внутрішні митниці і переводити оформлення лише на кордон, то базу ризиків треба зробити незалежною від митників і прозорою", — зазначила Інна Біленко.

      Нагадаємо, раніше голова ГО "Митний контроль" розповіла, що митники саботують розвантаження легальних вантажів на кордоні, адже це не дає прибутків, і відправляють їх оформлюватись на платні внутрішні термінали.

      powered by lun.ua
      Пропозиції партнерів
      Коментарі
      Залиште відгук