Негоди, людська недбалість та навіть загадкові обставини роблять найбезпечніший вид транспорту не таким уже й безпечним.Три чверті загиблих у минулорічних катастрофах припадають усього на 3 аварії.

8 березня 2014 року з радарів зник аеробус малайзійських авіаліній, що виконував рейс МН370 з Куала-Лумпура в Пекін. На борту перебували 239 осіб, в основному громадяни Китаю. Те, що відбулося із лайнером, стало однією із найбільших таємниць в історії цивільної авіації.

Після трагедії було оголошено безпрецедентні за масштабами пошуки. Команда фахівців із 20 країн взялася обстежувати територію площею 60 тисяч квадратних кілометрів. Та досі жодного сліду чи уламків літака не знайшли. Множаться і версії причин катастрофи. Було це викрадення літака чи самогубство пілота. А можливо, просто відмовила техніка? Складний рік для тих, чиї рідні перебували на борту, завершився нестерпною звісткою про імовірну загибель всіх членів екіпажу та пасажирів.

Не встиг світ оговтатись від однієї масштабної катастрофи, як Малайзійські авіалінії спіткала іще одна кривава трагедія. 17 липня у небі над Донбасом проросійські бойовики збили "Боїнг 777". На борту було майже 300 осіб, із них 85 дітей. Не врятувався ніхто.

Одразу після трагедії проросійські бойовики поспішно вивезли з України зброю, із якої здійснили теракт — зенітно-ракетні установки "БУК". Самі ж терористи в один голос із російською стороною винною оголосили українську армію. Та експерти з Великобританії, Нідерландів, Німеччини і Польщі довели те, що так ретельно намагались приховати справжні винуватці: літак упав, бо зіткнувся з російською ракетою.

А от до катастрофи аеробуса індонезійської кампанії AirAsia торік у грудні доклалась природа. Лайнер прямував до Сінгапура під час грози і зник з радарів за 40 хвилин після вильоту. Через сильні хвилі й великий вітер уламки літака й тіла загиблих поступово знаходили у морі. Жертвами аварії стали 162 людини.

Негода спричинила і низку аварій менших масштабів. Так 23 липня у Тайвані літак місцевої компанії TransAsia Airways двічі намагався здійснити посадку. Тоді в регіоні панував тайфун Рамассун. Із 58-ми людей на борту вижити вдалось лише 10.

А 24 липня борт іспанської компанії Swift Air упав на території Малі. Судно потрапило у зону турбулентності і пілот попросив змінити курс літака. Та запізно. Жертвами цієї катастрофи стали 118 людей.

У серпні у свій останній політ вирушив один із кандидатів у президенти Бразилії. Він та ще 6 людей перебували на борту приватного літака. Здійснити посадку у штатному режимі він не зміг через погані погодні умови.

Та бували випадки, коли до аварій призводила людська непрофесійність. 21 жовтня на летовищі Внуково приватний легкомоторний літак зіткнувся із снігоприбиральною машиною. Загинули четверо людей, серед них гендиректор великої французької нафтової компанії Total Крістоф де Маржері. Водій за кермом снігоприбиральної машини, яка "заблудилась" на злітній смузі, був п'яним.

Чи не найсвіжішою у пам'яті є катастрофа літака тайванської авіакомпанії TransAsia Airways, що сталася 4 лютого. Майже одразу після злету в аеропорту Тайбея екіпаж повідомив про відмову двигуна. Судно почало різко падати, ледь не зіткнувшись із будинками. Зачепивши частину дороги, літак упав у річку. Із 58-ми людей, 15 вдалось вижити.