Крім облич біля годівниці, за рік у дерибані майже нічого не змінилось: Войцех Балчун пішов, чи навіть утік з України, корпорація "КРТ", яка раніше належала братам Дубневичам, продовжує отримувати бюджетні мільйони на скріплення, постачання пального супроводжується давно дослідженими схемами і таке інше.

Читайте також: Для чого полтавські чиновники стають "інвалідами": резонансне розслідування

Кошти з державної "Укрзалізниці" витягують різними шляхами. Це і штучне обмеження умов тендерів, внаслідок чого лишень компанії братів Дубневичів стабільно отримують на відомстві майже мільярд гривень на рік. Це і схеми з продажу пального, коли договір укладається за нижчою ціною, а поставка йде вже за значно вищою. А ось наприкінці 2017 року на поверхню виплив ще один цікавий епізод.

Так само там годується, наприклад, Ахметов, який постачає метал для залізниці,
– розповів народний депутат Сергій Лещенко.

Активісти ініціативи "Залізниця без корупції" звернули увагу на декілька невідомих компаній, що почали вигравати тендери на сотні мільйонів гривень. Йдеться про поставки металевих виробів та листової сталі із заводів Ріната Ахметова на потреби "Укрзалізниці". Так, створена наприкінці травня 2017 року компанія "Сота Україна" вже через 2 тижні після появи виграла на тендерах одразу 90 мільйонів гривень. Справи, судячи з усього, йшли дуже добре, адже станом на кінець 2017 "Сота" отримала від "Укрзалізниці" вже понад 500 мільйонів гривень.

Конкуренти навіть не намагалися виграти один в одного в ціні, вартість товару на торгах знижували на незначні кроки. Тож загалом це виглядає як фактична відсутність конкурсу.

Водночас сама ж "Сота Україна" метал не виробляє, а виступає лише постачальником продукції заводів Ріната Ахметова. У компанії немає ані офісу, ані працівників і про неї не знають навіть її засновники.

Хто такі таємничі власники компаній, які виграють мільярди на "Укрзалізниці", та як це коментують у державному відомстві, – дивіться у резонансному розслідуванні журналістів програми "ЦРУ".