Про це заявила голова ГО "Митний контроль" Інна Біленко в інтерв'ю "Діловій столиці".
За її словами, крім затвердженого ДФС списку критеріїв ризиків, митниці в регіонах доповнюють цей перелік своїми ризиками, на підставі яких вони можуть затримати вантаж будь-якої компанії і піддати його ретельному огляду.
В управлінні профілювання ризиків департаменту митного контролю Державної фіскальної служби обґрунтовують це тим, що на кожній митниці є якісь свої нюанси роботи й інспекторам на місцях видніше, які порушення найчастіше скоюють компанії ЗЕД. Ми ж впевнені в тому, що необхідно встановити чіткі, однакові алгоритми оцінки ризиків для всіх митниць,
— сказала Біленко.
Крім того, підставою для огляду може бути орієнтування з СБУ або органів прокуратури про те, що стосовно якогось автомобіля є підозра - в ньому може перевозитися контрабанда або вантаж за фальшивими документами тощо. Найчастіше за подібними орієнтуваннями можуть стояти конкретні замовники, які бажають створити проблеми своєму конкуренту.
Голова "Митного контролю" підкреслила, що через таку систему в Україні під огляд підлягає близько 30% вантажів, в той час як в Європі оглядається не більше 1%.
Біленко вважає, що необхідно запобігати злому наміру на етапі зародження ідеї порушити закон: "Саме для цього необхідно повідомляти суб'єктів ЗЕД про внесення їх в базу ризикових. Якщо хтось захоче працювати за схемою заниження митної вартості, заниження ваги і так далі, він не буде змінювати свої принципи, а хто готовий ризикувати - повинен знати, що його чекає ретельний контроль, перевірка і, як результат, протокол, штраф, конфіскація... Якщо ж порушення зафіксовано, інформація про такі компанії повинна бути у відкритому доступі на Інтернет-ресурсі".
В "Митному контролі" очікують, що особлива процедура для товарів на митниці, які підлягають огляду, буде введена в Україні з 1 серпня і значно покращить ситуацію.
Ми сподіваємося, що ситуація зміниться. На засіданні 25 травня Кабінет Міністрів прийняв рішення, що обмежує перелік підстав для огляду товарів на митницях. Тепер не всі листи з інформацією від правоохоронних органів будуть підставою для огляду вантажів,
— підсумувала Інна Біленко.