Не менш важливим у цьому процесі став також бізнес, який з перших днів війни активно допомагає ЗСУ і людям, що опинилися у скрутному становищі. Однією із найактивніших у цьому напрямі є компанія Cosmolot, як флагман українського гемблінгу.

До теми Гемблінг з українським корінням: як Cosmolot задає тренди під час війни

Допомога співробітникам була першочерговим завданням

У компанії готувалися до всіх сценаріїв розвитку подій, навіть до найгірших, ще з січня. Тому завчасно створили штаб-квартиру на заході та повідомили співробітникам ще до повномасштабного вторгнення про спеціальне місце для тих, хто планує релокацію найближчим часом. Це були логічні превентивні дії. Крім того, проводились інформаційні презентації, під час яких розповідали співробітникам, як поводитись у тих чи інших ситуаціях, як дбати про власну безпеку, ментальне й фізичне здоров'я тощо.

"Ми орендували офіс і квартиру в Тернополі та повідомили всім працівникам, що за потреби вони можуть там зупинитися. В перші дні війни ці локації стали своєрідною точкою збору для членів команди: люди зупинялися там, щоб перепочити й вирішити, що вони робитимуть далі. Якщо ж співробітники обирали інше місто для евакуації – компанія оплачувала їм перший тиждень проживання у готелі. Крім того, ще до 24 лютого ми створили канал "Важливо!" у корпоративному месенджері та попередили команду, що в ньому буде розміщуватися уся інформація щодо дій у критичних ситуаціях. Уже в перші дні війни люди публікували там запити про допомогу, і компанія допомагала шукати необхідні контакти, тимчасове житло і т.д. Крім того, в перші тижні війни ми здійснили позапланові виплати всім співробітникам, які дозволяли їм пережити цей складний час", – розповідає Юлія Лапко, HRD Cosmolot.

Юлія Лапко / Фото Cosmolot

Через 2 тижні після початку повномасштабного вторгнення, коли минув перший шок і всі співробітники переїхали у відносно безпечні місця, топменеджмент почав працювати над новим стратегічним рішенням щодо функціонування бізнесу в кризовий період. Основною метою було збереження робочих місць та довоєнних умов праці для всіх співробітників. І хоча в перші місяці війни компанії довелося скасувати бонусні програми, їх повернули щойно поновилася операційна діяльність. Крім того, не було звільнено жодного співробітника, а навпаки у команду долучилося понад 30 людей.

Всі працівники, як, зрештою, й усі українці, отримали власний досвід проживання війни: через тривожність, пригніченість, хвилювання за родичів в окупації або на фронті. Тому для компанії Cosmolot стало принциповим подбати про психологічний комфорт кожного. Було долучено 4 різнопрофільних психологів, які й досі консультують, підтримують та допомагають співробітникам впоратися із стресом.

Боротьба з ворогом на інформаційному фронті

Війни відбуваються не лише на полі битви, а й в інформаційному просторі, тому дуже важливо вміти боротися з фейками та доносити до світу достовірні новини. До слова, Cosmolot був заблокований Роскомнаглядом ще до того, як це стало мейнстримом, а сама компанія ніколи не цілились на російську та білоруську аудиторію, адже із самого початку її метою було працювати в Україні під українською ліцензією.

"Коли почалася війна, ми перевірили, чи є доступ до Cosmolot з території Росії та Білорусі. З'ясувалося, що люди не можуть навіть здійснити депозит, якщо перебувають не на території України, не мають українських документів або рахунку в українському банку. Тому можу з упевненістю стверджувати, що Cosmolot не надає послуги клієнтам з території Росії, Білорусі та інших країн, які підтримують рашистів. Крім того, ми одні з перших на ринку показали свою позицію через рекламу. Ми чітко сказали, що місце рашистів – у пеклі. Сподіваємось, український гемблінг зрозуміє, що з російським ринком треба попрощатися. Жодних послуг для російських гравців, повне блокування російських провайдерів. Наше завдання – домогтися канселінгу всього російського", – каже Олександр Лисий, Chief Legal Officer Cosmolot.

Олександр Лисий / Фото Cosmolot

Крім того, в перші тижні війни у компанії розмістили на офіційному сайті посилання на перевірені новини та благодійні фонди, а частина співробітників долучилася до IT-війська, щоб висвітлювати правдиву інформацію всупереч російським фейкам.

Фахівці компанії постійно комунікували з партнерами, надсилали їм перевірені новини, пояснювали, що Росія – агресор, який напав на Україну. Наголошували, як для українців важлива їхня підтримка та позиція. Просили їх донатити на ЗСУ та гуманітарні потреби українських біженців, а також просували ігровий канселінг серед партнерів, аби росія втратила доступ до ліцензованих ігор світових платформ.

Кожен із нас – волонтер

З перших днів війни працівники компанії активно допомагають державі у боротьбі з ворогом: хтось пішов у ЗСУ, а інші – почали волонтерити, як-от Анна – фахівчиня з продукту в Cosmolot. Дівчина розповідає, що в перші місяці повномасштабної війни вона була за кордоном.

Не було ані розуміння, що відбувається, ані уявлення, що можна робити, як допомогти,
– згадує вона.

Та вже у перші тижні від її знайомих почали з’являтися різні запити – переважно щодо пошуку ліків. На той момент Анна мала змогу дістати потрібні препарати – так вона й почала працювати на волонтерському фронті. А пізніше об'єдналася з колегою Олександром. Починаючи з квітня, вони займаються точковою допомогою військовим: закуповують їжу, амуніцію, техніку. Анна вважає, що їм дуже пощастило з оточенням: ніколи не було проблем із збором коштів, люди розуміють важливість допомоги військовим. Так, нещодавно їхня невелика команда купила автомобіль на передову і вже збирає кошти на ще один.

"Перший збір на машину ми закрили за 4 дні – зібрали 250 тисяч гривень. Це була емоція просто "Вау!" Якщо чесно, ми навіть не думали, що зберемо цю суму за такий короткий проміжок часу. Машину купували в знайомого і вже склали "план Б": якщо не вийде зібрати всю суму, візьмемо в нього в розстрочку й потім виплачуватимемо частинами. Але люди настільки швидко відреагували, що автівка менш ніж за тиждень вже була у нас", – ділиться емоціями дівчина.

Підтримка ЗСУ та українців – надважлива місія

З початком бойових дій у Cosmolot пріоритет змістили на допомогу армії та благодійність: компанія однією з перших почала збір коштів і станом на сьогодні задонатила на потреби ЗСУ вже 8 мільйонів гривень. Так, завдяки ініційованим компанією благодійним проєктам, вдалося придбати: 11 професійних коптерів та 3 тепловізори, 1 плотер і П3K, 5 терміналів Starlink, 25 павербанків для 74 розвідувального батальйону, 26 рацій для ТрО міста Канів. Крім того, компанія профінансувала дрони, далекомір, приціли, рації, спальники та генератор за запитами клієнтів і співробітників, що волонтерять чи мають родичів на передовій.

У переддень війни – 23 лютого – представники Cosmolot перерахували 500 тисяч гривень фонду "Повернись живим". А одразу після вторгнення компанія передала ЗСУ ще 500 000 гривень, ставши однією з перших, хто почав донатити армії під час бойових дій. Крім того, з 24 лютого легальний гемблінг-оператор передає відсоток від свого доходу на потреби ЗСУ. А в межах останнього грального турніру "Вільні.Незалежні" компанія задонатила 1 000 000 гривень допомоги благодійним фондам "Повернись живим" та UNITED24.

Cosmolot регулярно донатить на ЗСУ / Фото Cosmolot

Замість гучного святкування річниці Cosmolot, тут провели внутрішній благодійний аукціон, де члени команди виставляли власні лоти, а виручені кошти компанія подвоїла та придбала тепловізор для наших воїнів.

Водночас, у Cosmolot не забувають і про підтримку цивільних, які постраждали від війни: втратили домівки , опікунів, можливості заробітку чи якісного лікування. Частину допомоги компанія передає до Товариства Червоного Хреста України, збираючи продукти, іграшки, одяг на конкретні запити організації. В компанії прагнуть бути поряд з найбільш вразливими верствами населення – і в цей непростий час, і після нашої перемоги.

За власну волонтерську діяльність та допомогу армії компанія навіть була відзначена подякою від Міністерства оборони України та золотою пам’ятною відзнакою 74-го розвідувального батальйону.

Реклама як спосіб боротьби та допомоги армії

Гемблінг – це завжди креативна реклама, яка притягує погляд споживача, а для Cosmolot – це ще й спосіб показати єдність українців перед агресором. Тож саме рекламою у компанії хотіли донести свою позицію до суспільства та підбадьорити всіх українців у ці складні часи.

Ми дослухалися до того, про що люди мріють. Підхід старий, а наратив, тобто ті самі бажання користувачів, новий: жага до перемоги, потреба відволіктись, підтримка патріотичного духу. Результатом цієї стратегії стали наші кампанії "Палімо вату" та "Рашистам пекло",
– говорить Растіслав Ріго, Head of Brand Cosmolot.

На сайті інтерактивного проєкту "Палімо вату разом" можна було прокачати віртуального солдата і, заодно, відправити донат: наприклад, 50 гривень на рацію, 300 гривень на ноутбук або 2 000 гривень на коптер. Усі внески автоматично надходили на рахунок фонду "Повернись живим".

Рекламна кампанія "Рашистам пекло" не лише покращила настрій українцям оригінальним креативом, а й мотивувала допомагати захисникам – через інтерактивну благодійну платформа "Додай рашистам жару". Додаючи жару під пекельні котли з рашистами, гравці могли поєднати приємне з корисним та задонатити фонду "Повернись живим".

Продовженням патріотичної саги стала рекламна кампанія "Перемагають сильні духом", головними героями якої стали українські міфічні істоти: відьма, лісовик, богатир, мара, чугайстер, русалка польова та знайомий всім чорт. Нова комунікація демонструє єдність українців перед лицем ворога, настільки незламну, що навіть потойбічні сили не в змозі стояти осторонь та допомагають нашому народу очистити рідну землю від окупантів.

Надихати для Cosmolot так само важливо, як і допомагати - адже в компанії розуміють, як багато залежить від вміння триматися разом та не опускати рук. Сильні духом здатні пройти крізь вогонь та воду, пережити темряву завдяки світлу надії всередині. Cosmolot вірить в українців та продовжить наближати нашу перемогу – через яскраві маркетингові рішення, відповідальне ведення бізнесу зі сплатою ліцензії та податків. І, найголовніше, через максимальну нон-стоп допомогу Збройним Силам України, які щомиті виборюють наше майбутнє.