Виконавчий директор Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин в ефірі 24 Каналу зазначив, що Туреччина зараз є вузьким "горлечком", через яке тіньовий танкерний флот з Новоросійська потрапляє до Середземного моря для транспортування російської тіньової нафти.
Дивіться також Не лише Азербайджан: яка ще країна може відвернутися від Росії після збиття літака Embraer
Також через Туреччину постачають товари подвійного призначення в обхід санкцій.
"На двох стільцях": національні інтереси Туреччини
"Туреччина є своєрідним "вікном" до цивілізованого світу для Путіна, попри жорстку позицію США та європейських країн. Туреччина завжди діє у власних інтересах. Водночас Анкара чітко висловлює позицію щодо Криму й надає Україні підтримку в озброєнні, хоча тепер це відбувається менш активно. Туреччина майстерно "сидить на двох стільцях", – зазначив Олег Пендзин.
Економіст додав, що саме тому Владімір Путін буде шукати компроміси з Реджепом Таїпом Ердоганом, навіть якщо позиція Туреччини не відповідає очікуванням російського диктатора.
У Путіна наразі немає іншого вибору. Швидше за все, він зважатиме на позицію Ердогана, ніж навпаки,
– пояснив Пендзин.
Путіна вчать просити вибачення
Важливу роль у цьому трикутнику відіграє також Азербайджан. Показовим у цьому контексті є випадок зі збиттям азербайджанського літака "Ембраер". Пендзин зауважив, що це вперше за час свого президентства Путін був змушений просити вибачення.
Нагадуємо, у Казахстані біля міста Актау розбився літак "Embraer 190", який летів з Баку до Грозного. Президент Азербайджану Ільхам Алієв вимагає покарання винних у катастрофі від Росії. Головна версія авіатрощі – влучення російської ППО.
"Причому перепросив нечітко: незрозуміло, за що саме. Ільхам Алієв чітко дав зрозуміти, що така ситуація його категорично не влаштовує. Більше того, він вимагає конкретних дій: покарання винних і відшкодування збитків, а не просто загальних вибачень за те, що літак збили на російській території", – підсумував Пендзин.