Експерти кажуть, у Путіна меркантильні плани: наприклад, Маріуполь йому потрібен як стратегічний порт.

Але головна мета все ж таки – до початку зими прорубати сухопутний коридор до Криму. За півроку окупації стало зрозуміло, що постачати півострів морем та повітрям дуже дорого.

Наразі добратися з Росії до Криму можна або літаком, або морем – через Керченську переправу. Проте вона із пасажиропотоком впоратися не здатна. Влітку автомобілі по кілька діб стояли у черзі. Зараз напруга трохи знизилась. Як повідомляє Єдина транспортна служба Росії, впродовж останніх днів охочі відвідати чи покинути півострів в середньому стоять у черзі по 12 годин.

Проте навіть цей хиткий шлях залежить від погоди. Наприклад, взимку через шторми Керченська переправа неефективна. Не видно на горизонті поки що і обіцяного російською владою моста.

Не лише в транспорті проблема. Півостровів міцно прив'язаний до України. Звідси надходить близько 80% електроенергії, 70-80% води, близько 35% газу.

Самопроголошена влада Криму обіцяє вирішити всі ці проблеми. Проте скільки коштує окупація, кримчани відчувають вже сьогодні. Громадський активіст Андрій Щекун, який разом з родиною переїхав з Бахчисараю до столиці, каже, цього року постраждали місцеві фермери, які не змогли продати свій товар.

Україна, яка і сама цього року відчуватиме нестачу електрокроенергії і також просить своїх громадян економити, обмежила постачання Криму з 3 вересня. У відповідь Росія також погрожує відключити енергопостачання Україні.

Сам же конфлікт на Сході, кажуть експерти, може затягнутися надовго. Якщо влада не знайде способів вирішити його політично. Росії вигідно тримати Україну у постійній напрузі.

Читайте також: Минуло півроку від часу проведення "референдуму" в Криму