Утім, найімовірніше, будівництво затягнеться на роки й воно поки лише у планах. Попри це, радник міського голови Маріуполя Петро Андрющенко повідомив 24 Каналу, що є ризик будування іншої залізниці.
Цікаво У Маріуполі розцвіла яскрава "бавовна" у місці базування росіян: ефектне відео
Перша залізниця
Радник мера Маріуполя розповів, що росіяни постійно верещать про залізницю, яка повинна з'єднати Ростов-на-Дону з Кримом та проходитиме по узбережжю Азовського моря – через Бердянськ, в напрямку Мелітополя та зайде безпосередньо в півострів.
Там, як-то кажуть, ще й кінь не валявся. Єдине, що у Новоазовському та Маріупольському районах вони розчищають земельну ділянку як підготовку для будівництва гілки від території Росії – від нашого природного кордону до міста Маріуполя. Тому наразі активні роботи точно не ведуться,
– наголосив Андрющенко.
Щодо гілки, яка повинна вже пов'язати між собою Маріуполь і Запорізьку область, то взимку Маріупольська райрада оприлюднила документи. У них мовилося про погодження надання земельних ділянок під будівництво цієї залізниці вздовж Азовського моря.
Друга залізниця
За словами Андрющенка, росіяни також тягнуть залізницю з Ростова-на-Дону. Фактично, це реанімація того сполучення, яке існувало до 2014 року та з'єднувало Маріуполь з Москвою. Окупанти лагодять цю ділянку, частину якої будують наново. Зокрема, зводять новий міст в районі селища Гранітного. У цьому районі дійсно ведуться певні роботи. Залізниця має врізатись в наявну гілку між Маріуполем та Волновахою.
Водночас у Маріуполі окупанти лише намагаються полагодити гілку, яка стартує з порту та закінчується на волноваському залізничному вузлі – це те, що не дуже анонсується росіянами, але стало відомим завдяки українським паблікам.
Якщо казати з огляду ризиків, то дійсно треба дивитися на селище Гранітне на півночі Маріупольського району. Там будівництво іде. Все інше – це поки наміри, плани, підготовки, розчищення. Це на роки насправді,
– зазначив Петро Андрющенко.
Про будівництво залізниці Маріуполь – Донецьк
- Стан будівництва залізниці на північному сході від Маріуполя візуально виглядає так, що вже готові не лише переїзди, а й від Іловайська до Гранітного прокладено шпали.
- Поруч росіяни будують розвилку на південь в бік Маріуполя. Тобто, в разі неуспіху з мостом біля Гранітного, підуть складнішим шляхом прямого протягування гілки в Маріуполь, а там через Маріуполь-Сортувальний вріжуться в залізницю Маріуполь – Волноваха – Донецьк.
- Зазначимо, що залізнична гілка у Маріуполі починається не із залізничного вокзалу, а з порту. Якщо російським загарбникам вдасться відбудувати логістичний вузол порт – залізниця – Росія, це може стати викликом для українських військових.