Йшлося про тіньовий заробіток на кожній вантажівці, яка проходить одеську митницю. Та митна "обдиралівка" процвітає не тільки на півдні України. На північно-західному кордоні ситуація не краща.
У 2004 році, коли влада змінилася, вони почали брати більше хабарів, кажучи, що це за ризик. Тепер хабарі залишилися ті самі, і правила залишилися ті самі.
Рівненський підприємець, свідченням якого довіряють журналісти "Слідства. Інфо", просить не називати його і не показувати його обличчя. За його словами, на Ягодинській митниці, через яку він возить свій товар, керують гроші. І більшість підприємців теперішня ситуація влаштовує. А хто й хотів би її змінити — боїться втратити свій бізнес, тому не виступає проти системи відкрито.
Беруть митники, беруть контрабандисти, бере кожен відділ, який оформляє, будь-то екологічний відділ, будь-то відділ радіологічного контролю. Тобто, для всіх є одна й та ж сама такса, а для декого — в залежності від ситуації, від вантажу, який проходить. Тобто беруть всі, є широко налагоджена схема, просто широка схема, в яку включені всі повністю,
— розповідає підприємець.
У Луцьку знайшлося менше десятка підприємців, які не побоялися кинути виклик корупції, яка заважає вести бізнес імпортерам та експортерам. Журналісти "Слідства. Інфо" поспілкувалися з трьома. Попросили розповісти про те, що роблять і скільки беруть митники.
Детальніше – дивіться у відео.