вропейські партнери відмовилися від співпраці через нестабільну ситуації в країні, повна відсутність держпідтримки, розрив коопераційних зв'язків з країнами Митного союзу. А це — 70-80% замовлень в галузі. Обсяги виробництва на підприємствах суднобудування зменшилася до 10 разів порівняно з попередніми роками. Галузь на межі зупинки, а десятки тисяч людей на межі звільнення",сказав Вілкул.

Він зазначає, нібито влада не намагається вживати ніяких дій з порятунку галузі та збереження робочих місць.

Сьогодні ми спостерігаємо повну відсутність державної підтримки суднобудування. Це пов'язано і з кредитуванням проектів. Українські банки надавали кредити нашим підприємствам під 20-25% річних, тоді як європейські банки кредитують суднобудівні заводи під 3-5%. На сьогоднішній день банки взагалі зупинили видачу кредитів і надання гарантій під будівництво суден на території України,
говорить політик.

Вілкул також каже, що в галузі є проблема з імпортом обладнання та комплектуючих.

Поки не відновиться стабільність в нашій країні і не буде системної підтримки галузі, тисячі людей можуть залишитися без роботи і засобів до існування. Тому "Опозиційний блок" вийде до Верховної Ради з ініціативою законопроекту про нульову ставку на ввезення обладнання. При цьому ми будемо наполягати на зміцненні традиційних і створенні нових коопераційних зв'язків між вітчизняним суднобудуванням і машинобудуванням. Це забезпечить імпортозаміщення та підтримку українського виробника,
підкреслив екс-віце-прем'єр.

Для відновлення суднобудування важливим, каже Вілкул, також є розвиток транзитних коридорів, які йдуть через Україну.