Хто винен

Спочатку судові документи свідчили про те, що провина може лежати на дочірній компанії Boeing Spirit AeroSystems, яка виготовила дверні заглушки. Зазначалося, що у її продукції загалом спостерігається "надмірна кількість дефектів".

Дивіться також iPhone випав з літака на висоті майже 5 кілометрів, але залишився цілим

Але тепер, згідно з повідомленням анонімного інформатора, чиї свідчення потім підтвердило видання Seattle Times за допомогою власних джерел, схоже, що саме відсутність контролю якості з боку компанії Boeing призвела до того, що дверні заглушки були неправильно встановлені після того, як їх було знято на ремонт перед інцидентом 5 січня.

Перший викривач, який назвав недбалість причиною інциденту, стверджував, що має доступ до виробничої документації виробника літаків.

Причина відриву дверей чорним по білому вказана у власних записах компанії Boeing. Це також дуже, дуже безглуздо і красномовно свідчить про культуру якості в певних частинах бізнесу,
– написав викривач у замітці на авіаційному сайті.

Його звинувачення збігаються з висновками слідчих Національної ради з безпеки на транспорті, які виявили, що деякі болти не були встановлені, що, ймовірно, і призвело до виривання дверної заглушки.

Журналісти Seattle Times пишуть, що перевірили деталі, надані викривачем. Зокрема вони поговорили з людиною, яка виконує ремонт літаків для Boeing, в тому числі й дверей. Сама компанія Boeing відмовилася коментувати це питання газеті, пославшись на розслідування, яке ще не закінчилося.

Отож, що призвело до того, що дверні заглушки були вирвані? За словами інформаторів, помилкові дії, допущені під час перевстановлення заглушки, не були внесені в комп'ютерну систему, а це призвело до того, що ніхто не перевірив якість встановлення дверей на місце. Тож контроль просто не знав про відсутні болти.