Варто лише пригадати футуристичний електрокар Tesla Model X з дверима, які відчиняються вверх, який ще років пʼять тому коштував 120 тисяч євро. Нині ж його можна придбати на сотню тисяч євро дешевше – тобто тисяч за 20. Але ж авто за цей час не стало вшестеро гіршим. Натомість хетчбеки чи позашляховики зі старим-добрим ДВЗ втратили за цей час лише третину вартості. Чому так відбувалося і чи можна застерегтись від подібних несподіванок при купівлі нового авто сьогодні, дослідив 24 Канал.

Дивіться також Як використовувати повний привід та систему ALLGRIP: чотири режими для будь-яких умов

Від чого залежить залишкова вартість авто

Залишкова вартість машини – це набір дуже конкретних чинників, на які орієнтуються покупці вживаних автомобілів. Найголовніше – це репутація моделі (у всіх виробників є більш чи менш вдалі моделі або навіть окремі агрегати в них). Найкраще, щоб про авто говорили: "надійна", "ремонт не коштує багато грошей", "масла не їсть". Саме така репутація і створює базу для високої залишкової вартості.

Другий важливий момент – технічна простота. Чим складніша технологія, тим дорожче її обслуговувати і тим більше ризиків для покупця, який бере машину з пробігом. Покупець думає не лише про те, як машина їде зараз, а й про те, скільки вона буде вимагати вкладень в найближчі місяці та роки. У цьому сенсі класичні бензинові авто з простими двигунами часто мають кращий вигляд за ті, які мали в новому стані багато новітніх технологій.

Suzuki Vitara
Добре відома та перевірена конструкція двигуна ціниться покупцями вживаних авто / Фото Анни Слоніцької

На третє місце можна поставити доступність сервісу та запчастин. Модель, яку можуть відремонтувати в будь-якому місті країни без очікування деталей по три тижні, зберігає ціну краще. Людина, яка купує вживану машину, хоче впевненість: "Я впораюся з обслуговуванням, і це поміститься в мій бюджет".

Нарешті – не можна ігнорувати економну поведінку самих покупців. Люди завжди прагнуть мінімізувати ризики. Якщо авто стабільно продається на ринку вживаних авто, якщо його цінують серед споживачів, якщо є відчуття впевненості у його довговічності – це автоматично підтягує його залишкову вартість. Саме тому одні моделі нескладно продати навіть через п’ять років, а інші доводиться віддавати зі значною знижкою.

Авто з простим двигуном, знайомою конструкцією та репутацією "довговічного залізного друга" майже завжди продається легше і дорожче. Саме тому бренди з багаторічною стабільністю, такі як Suzuki, утримують свою позицію без зайвої реклами.

Чому електрокари дешевшають настільки стрімко

Попри шалений хайп, ринок електромобілів зараз схожий на смартфони: щойно з’являється модель із кращою батареєю або більшим запасом ходу – попередня миттєво старіє. Не фізично, а морально. Люди починають орієнтуватися на нові цифри, і те, що ще вчора здавалося сучасним, сьогодні вже "не дуже".

Друга причина – батареї. Їх вартість щороку падає, технології оновлюються, тож нові моделі можуть коштувати дешевше старих. В еру ДВЗ це було неможливо. Тож деякі покупці чекають, коли електромобілі подешевшають. І це негативно впливає як на попит, так і на ціни.

Ще один страх покупців вживаних електромобілів – як поводитиметься акумулятор через п’ять років. Навіть якщо насправді він і не деградуватиме швидко, "страх батареї" сидить глибоко. Додайте сюди незрозумілі для власника ДВЗ поведінку електромобілістів щодо заправок-зарядок авто, складну інфраструктуру зарядних станцій та постійні зміни на ринку. Все це відлякує потенційних покупців, а разом зі збільшенням пропозиції електрокарів на ринку це сприяє втраті їх ринкової вартості.

Чому традиційні бензинові авто виглядають більш стабільно

Бензинові машини – це про передбачуваність. Техніка зрозуміла, запчастини доступні, ремонт не коштує багато, не потрібно хвилюватися про те, що "батарея сяде", а заміна блоків влетить у десятки тисяч. У класичних моделей немає ризику морального старіння, адже нові бензинові двигуни з року в рік не стають удвічі ефективнішими.

Саме тому Suzuki Vitara та S-Cross стабільно зберігають свою вартість на вторинному ринку. Їх обирають не тільки тому, що вони економні, а й тому, що через кілька років їх легко продати.

Suzuki Vitara
Suzuki Vitara 2025 отримала традиційний двигун / Фото Анни Слоніцької

Vitara 2025: машина, яка створена для людей, а не для моди

Повернення Suzuki Vitara у негібридному вигляді – це історія про попит, а не маркетинг. Українські покупці просили повернути версію з добре знайомим бензиновим двигуном BoosterJet на 140 к.с., і сьогодні він доступний в Україні. Адже налякані пригодами власників "електричок", люди хочуть прості, перевірені рішення, які служать довго і не створюють несподіванок.

Окрім двигуна, у Vitara 2025 з’явилося більше комплектацій. Оновлена мультимедійна система, безключовий доступ, датчики світла і дощу тепер є навіть у базовій. Оновилися і салон, і зовнішність, а палітра кольорів тепер налічує десять варіантів. Вийшло не просто знайоме авто, а сучасна, функціональна й дуже раціональна модель, яку не страшно купувати сьогодні – бо і через роки вона не виглядатиме "вчорашньою".

S-Cross: старший, спокійніший і такий же передбачуваний

Suzuki S-Cross часто обирають ті, кому потрібно більше простору або ж ті, хто хочуть серйознішого автомобіля, але з тією ж філософією простоти. Він використовує ту саму добре знайому техніку, має можливість комплектації повним приводом та не вимагає дорогих сервісних процедур. На вторинному ринку такі машини цінуються за стабільність: їх легко обслуговувати, вони не створюють сюрпризів, і люди охоче їх купують навіть після п’яти років служби.

Suzuki S-Cross
Повний привід – додаткова перевага для покупців вживаних авто / Фото Анни Слоніцької

Як не прогадати під час купівлі нового авто

Головний секрет – не завжди варто гнатися за модою, якщо думаєш на кілька років вперед. Розумні покупці на вторинному ринку обирають не "найтехнологічніше", а "найбільш передбачуване". До того ж і нові Suzuki не коштують усіх грошей світу.

Саме тому простий, надійний і давно перевірений бензиновий кросовер, придбаний в автосалоні – це інвестиція, а не витрата. І приклади Vitara та S-Cross чудово це доводять.