Саме для цього були розроблені спеціальні методики, які допомагають правильно і раціонально управляти своїм часом. Тренди 24 зібрали 5 найефективніших технік тайм-менеджменту.
Дивіться також Як досягти рівноваги між роботою і особистим життя: професор Гарварду розкрив 5 дієвих способів
Техніка тимчасових блоків
Ця методика полягає в тому, щоб заздалегідь виділяти конкретний час на кожне завдання, уникаючи будь-яких відволікань.
Часто ми складаємо список справ на день, але не встигаємо все виконати, бо не розраховуємо час для кожного завдання. Важливим аспектом цієї техніки є встановлення чітких меж для виконання завдань.
Приклад меж для виконання завдання:
- 10:00 – 12:00: написання звіту;
- 12:00 – 13:00: обідня перерва;
- 13:00 – 14:00: презентація проєкту;
- 15:00 – 16:00: онлайн-курс.
Це нагадує розклад дня, але важливо лише зазначити тривалість запланованих справ, без втручання в інші рутинні процеси.
Техніка тимчасових блоків / Фото Unsplash
Fresh or Fried
Цей метод підійде тим, хто схильний відкладати важливі справи на потім і не встигає їх виконати. Його суть полягає в тому, що кожного вечора слід складати план на наступний день.
Найважливіші завдання необхідно виконувати вранці, коли мозок працює свіжо, а менш важливі й приємні – залишати на другу половину дня, коли мозок вже починає "перегріватися".
Fresh or Fried / Фото Unsplash
Канбан
Японська система, що візуалізує робочі процеси. Спочатку використовувалася в Toyota, а тепер стала популярною у тайм-менеджменті.
"Канбан" японською мовою означає "вивіска" або "рекламний щит". Система допомагає контролювати роботу команд і розвиток проєктів, але також може бути корисною для особистого планування.
Основна перевага канбана – наочність процесу. Наприклад, можна намалювати таблицю з трьох стовпців:
- "треба зробити";
- "робиться";
- "зроблено".
Записуйте завдання в ці стовпці та переміщуйте їх у процесі виконання.
Канбан / Фото Unsplash
Метод "9 справ" (1-3-5)
Суть цього методу в тому, щоб за день виконати одну велику задачу, три середніх і п'ять малих. Малі завдання можуть включати побутові справи.
Метод дозволяє поєднувати завдання різної складності та продуктивно організувати свій день, не витрачаючи надмірно багато сил. Він допомагає ставити пріоритети й зосереджуватись на найважливішій справі дня.
Метод "9 справ" / Фото Unsplash
Матриця Ейзенхауера
Розроблена Дуайтом Ейзенхауером, ця методика допомагає тим, хто має труднощі з визначенням пріоритетів.
Матриця дозволяє розподілити всі завдання за ступенем важливості, але не структурує робочий процес.
Для цього потрібно записати всі справи та розділити їх на чотири категорії за важливістю і терміновістю:
- термінові й важливі;
- термінові, але не важливі;
- важливі, але не термінові;
- ні термінові, ні важливі.
Матриця Ейзенхауера / Фото Unsplash
Стабільна робота та гідні умови праці формують надійний фундамент для успішної кар'єри. "МакДональдз" пропонує своїм співробітникам не лише конкурентну заробітну плату, а й великий пакет бенефітів. Зокрема корпоративне медичне страхування, безплатні курси англійської мови, мотиваційні програми та можливість отримати додатковий щомісячний бонус. "МакДональдз" – це місце, де люди не просто працюють, а відчувають підтримку та турботу!