Таку думку сайту "24" висловив голова правління Центру соціологічних та політологічних досліджень "Соціовимір" Сергій Таран
Тому цей процес дуже тягнеться. У польської сторони є своє бачення, але вони його не можуть реалізувати, зважаючи на невеликі можливості проводити слідство в умовах, що склалися,
– сказав Таран.
За його словами, нинішнє польське керівництво, м'яко кажучи, не має симпатій до Росії. Польща прямим текстом заявила про те, що вважає, що можливо російські чиновники причетні до цієї катастрофи.
Читайте також: Слідство щодо авіакатастрофи під Смоленськом оголосило сенсаційні результати
Якщо на міждержавному рівні висувати серйозне звинувачення, треба мати "залізобетонний" фактаж. Однак, зібрати його не просто. На думку, експерта, в цьому полягає одна з проблем розслідування винних.
Бажано, підкреслює Таран, залучити міжнародну спільноту. Але російська сторона не бажає співпрацювати з будь-якими експертами.
Як це уявити? Щоб російська сторона допомагала міжнародним експертам шукати проти себе фактаж? Чи перевіряла той незаангажований фактаж, якщо він буде свідчити проти Росії?
– відзначив експерт.
Якщо катастрофа відбулася на території Росії, має бути відповідь щодо відповідальності російських диспетчерських служб. Але було б занадто казати, що винна російська сторона, не маючи для цього фактажу, наголосив Таран.
Хоча, якщо відштовхуватися від питання "кому це вигідно", то так – це вигідно російській стороні, тому що в катастрофу потрапила польська еліта, що завдало серйозного удару по політичному потенціалу Польщі на багато років вперед, зауважив Таран.
Нагадаємо, 10 квітня 2010 року в Росії розбився літак ТУ-154 на борту якого перебував екс-президент Польщі Лех Качинський. Всього на борту було 96 людей – усі вони загинули.
Росія причиною авіакатастрофи називає помилку екіпажу. Польські слідчі звинувачують російську сторону, зокрема, диспетчерів смоленського аеропорту.