Відповідь він знайшов в курортному містечку Сестрорєцьк, де для перевезення відпочивальників у віддалені райони пляжів використовували залізничні колії. У Піроцького виникла думка перетворити їх на лінії електропередач.
Читайте також: Українець, якому вдалося всього лиш за 3,5 роки створити найбільший в світі літак
Великих грошей втілення не потребувало: підвести струм на кілометрову ділянку коштувало до 100 рублів. 1876 року Піроцький провів вдалі експерименти й налагодив першу у світі трамвайну лінію, тим самим випередивши розробки найкращих електриків того часу.
Уже за рік результати своїх досліджень він надрукував у західній інженерній пресі, а 1879 року німецька фірма Siemens & Halske представила на Індустріальній виставці в Берліні прототип трамвайної колії з локомотивом та двома платформами, на яких возили приголомшених відвідувачів.
Федір Піроцький
Піроцький захотів взяти реванш і запровадити регулярну трамвайну колію в Петербурзі. У 1880 році Дума погодилась – такий транспорт не лише здавався надійнішим, але й вигіднішим, адже електрика дешевша, аніж овес. Петербуржці зачаровано їздили трамваєм на швидкості 12 кілометрів на годину.
Не подобалась ця інновація тільки власникам кінного транспорту. Надто багато грошей вони вклали у тварин та облаштування стаєнь, зрештою, у них були й договори з місцевою владою. Новоспечений конкурент от-от міг зруйнувати їхній бізнес, тож винахід Піроцького проїздив менше ніж місяць.
Перший електричний трамвай
А от у Берліні Карл Генріх фон Сіменс таки проклав 1881 року перший у світі регулярний трамвайний маршрут. У наступні роки Європа масово переходила на дешевий громадський транспорт, причому всі лінії будувала за принципом Піроцького.
Як здійснилась давня мрія Федора Піроцького – дивіться у програмі.