Зокрема, під підозру потрапили конкурси з відбору постачальників палива для держкомпанії.

"Те, що там дуже дивно проходили ці паливні тендери, це факт", — зазначив заступник директора науково-технічного центру "Психея" Геннадій Рябцев.

4 червня 2015 року "Укрзалізничпостач" провів торги на постачання палива, в якому взяли участь 7 операторів ринку нафтопродуктів — "Левада Ойл", "Перфект Трейдинг Ойл", "Укройлпродукт", ДП "Укртранснафтопродукт", "Дайджест Груп", "ОККО- Бізнес Контракт" та "ВОГ Аеро Джет".

В результаті переможцем торгів було визнано "ОККО-Бізнес Контракт", що запропонувала найбільш прийнятну ціну по всіх десяти лотами. Разом з тим, у компанії-переможця тендеру ще на першому етапі було виявлено проблеми з документацією. Зокрема, як зазначив в службовій записці глава комітету з проведення конкурсних торгів І.Р. Ролько, учасник не надав копій сертифіката відповідності на свою продукцію. Була подана лише заявка про проведення нової сертифікації. Однак, при зверненні тендерного комітету за підтвердженням цієї інформації, з'ясувалося, що заявка органом сертифікації відхилена. Тим не менш, компанія була допущена до участі в конкурсі.

Міністр інфраструктури "опозиційного уряду" Володимир Шемаєв вважає, що тендерний комітет складає тендерні умови таким чином, що результат торгів може бути вирішений наперед.

"Такі ситуації в цьому році були. У тому числі з кріпленнями для рейок. Є й проблеми із закупівлею дизпалива. Тендерний комітет зараз розбирається зі скаргами деяких учасників торгів", — заявив він.

Екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава відзначає, що у сфері закупівель залізниці існує проблема не тільки з паливом.

"Зараз на залізниці виникла проблема з усіма закупівлями, які відбуваються. Ця проблема відбивається не тільки на кількості палива на залізниці, яке потрібно для забезпечення руху тепловозів та дизель-поїздів, але і з закупівлею запчастин для ремонту рухомого складу. Половина локомотивів у нас з простроченими ремонтами", — зазначив експерт.

На його думку, затримки в нормальному функціонуванні залізниці, яка перевозить 80% усіх вантажів і сотні мільйонів пасажирів, відображаються на загальній ситуації в економіці країни.

З початку 2015 виконуючим обов'язки керівника ДП "Укрзалізничпостач" є колишній радник компанії Dragon Capital Євген Хорощак. Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський заявив, що Хорощак єдиний в Україні, хто отримав спеціальний англійський сертифікат щодо процедур закупівель.