В часи Януковича його корумповане оточення придумало просту і цинічну схему збагачення. В Державному патентному відомстві реєструвався патент на якусь поширену річ: сірники, зубочистки або вішаки для одягу. Потім контролюючі органи вибивали з виробників або імпортерів цих товарів гроші на користь новоявлених власників патенту. Байдуже, що вони не були винахідниками, головне – першим на себе оформити інтелектуальні права.

Хочете виробляти сірники та бахіли? Заплатіть людям Януковича частку за патент. Так це працювало. Ви будете здивовані, але така скандальна схема заробітку продовжує існувати і сьогодні в Києві.

Читайте також: Як столичну медицину очолила людина, яка раніше була фігурантом кримінальної справи

Столичну електричку свого часу планували зробити зручним та швидким видом громадського транспорту, який би доставляв пасажирів з окраїн столиці до її центру. Але грандіозні плани так і залишились лише в мріях.

Міською електричкою в Києві користуватись незручно. У неї обмежений розклад, затримки у русі між потягами можуть складати до 40 хвилин.

Як і решта київських комунальних видів транспорту, електричка збиткова, та утримується коштом київського бюджету, тобто з кишень киян. На додачу до цього, столичні чиновники вирішили навісити на електротранспорт додаткові витрати.

Одна з останніх публічних закупівель може лише погіршити її фінансовий стан. Втім, ця закупівля відрізняється не стільки масштабом, скільки цинізмом. Бо "Київпастранс" вирішив закупити послугу з "надання виключної ліцензії на використання Корисної моделі "спосіб внутрішньо міських пасажирських перевезень залізничним транспортом "Міська електричка". Простішими словами, хтось просто викупив права інтелектуальної власності на неї.

Як чиновникам вдається патентувати речі, які вже давно у вжитку – дивіться у програмі.