За словами власника групи компаній Autostrada Максима Шкіля, вода вже подається із Запоріжжя на насосно-фільтрувальну станцію у Марганець (перша гілка), де вона очищується та розходиться до споживачів – у Марганецьку, Мирівську, Широківську, Томаківську громаду. Друга гілка забезпечуватиме водою Нікополь, Покровське та Червоногригорівку (Дніпропетровщина).
Читайте також Оберігають, як можуть: Росія будує нові огорожі для захисту Кримського мосту
Запуск водогону "Запоріжжя-Томаківка-Марганець"
Шкіль зауважив, що будівництво водогону та підготовку його до запуску Autostrada завершила ще у лютому, з того часу чекали на визначення балансоутримувача об'єкта та на забезпечення постійною напругою. Шкіль відзначив, що обʼєкт побудували за 7 місяців – від проєктування до реалізації, що є рекордно коротким терміном.
Одночасно тривало проєктування, отримання технічних умов, погоджень та дозволів і власне будівництво – проєктувальники, геодезисти, будівельники працювали злагоджено та паралельно – безпосередньо на об'єкті, в режимі 24/7! Це були надскладні задачі, але ми їх вирішили!,
– написав власник Autostrada.
За його словами, система водогону повністю автоматизована та інформатизована, повністю працює від джерела постійного електропостачання. Протяжність мережі – 77,9 кілометра. Проєктна потужність водогону – 150 000 м3 води за добу.
"Важливо було забезпечити забір води саме з Дніпра, який має постійний приток живої води. Так як через постійні ворожі обстріли доступ до русла Дніпра обмежений в багатьох районах, забір води вирішено було робити із Запоріжжя", – відзначив Шкіль. За його словами, проєктувальники проводили траси фактично за картами, адже зйомка забрала б багато часу. І лише після того, як траса була прокладена, уточнювали все це геодезією.
Влаштовували труби там, де це неможливо відкритим способом, під автомобільними дорогами, залізницею та річкою – здійснювали проколи, методом горизонтального буріння – бурова установка пробурює свердловину, в яку затягують футляр у вигляді сталевої труби, після цього у цей футляр протягується склопластикова труба, – розповів підприємець. Він також додав, що для забезпечення електропостачання водогону споруджена 26-кілометрова основна та резервна лінії електропостачання мереж 6 кВ та 35 кВ. В якості альтернативного (резервного) джерела живлення, на кожній підстанції встановлено по 2 дизель-генератори потужністю до 1 МВт.
Щоб убезпечити водогін від обстрілів, практично всю систему магістральних трубопроводів та насосних станцій сховано під землю. По закінченню робіт проведено ремонт доріг, якими рухалася будівельна техніка, благоустрій територій, озеленення,
– додав він.
За словами Шкіля, за умов відсутності своєчасного фінансування будівництво здійснювалося фактично за кредитні та обігові кошти компанії. "Незважаючи на стовідсоткову готовність водогону ще в лютому, борг держави перед Autostrada лише за цей об'єкт – 1,5 мільярда гривень. Сподіваюсь, що це питання буде врегульоване найближчим часом. Дякую команді за відмінну роботу!", – підсумував підприємець.