Це з'ясували німецькі журналісти з медіакомпаній WDR, NDR та газети Süddeutsche Zeitung, а також фахівці голландської групи ARGOS, яка займається незалежними розслідуваннями.
Журналісти вказують, що за три дні до катастрофи рейсу MH17, 14 липня, на сході України був збитий військово-транспортний літак Ан-26 і українська влада ввела заборону на польоти на висоті до 9750 метрів, що було оголошено за міжнародною системою сповіщення пілотів NOTAM. Через кілька днів, 17 липня, Boeing 777 був збитий на висоті близько 10 050 метрів.
У початковій версії проміжної доповіді про розслідування катастрофи ці відомості були вказані.
Було поширено повідомлення NOTAM про обмеження повітряного простору внаслідок того, що 14 липня на висоті 6500 метрів був збитий літак Ан,
— йшлося в доповіді.
Однак в офіційній версії цю пропозицію було видалено, з'ясували журналісти. На їхній запит голландська сторона відповіла, що не була повністю впевнена в достовірності інформації.
Представник опозиції в парламенті Нідерландів Пітер Омтцігт вважає, що, "як видно, з якоїсь країни надійшли претензії у зв'язку з цією пропозицією". "Я побоююся за незалежність інстанції, яка розслідує авіаційні події", — додав він.
Як відомо, 17 липня в Донецькій області зазнав аварії літак Боїнг-777 Малайзійських авіаліній, що летів з Амстердама в Куала-Лумпур. На борту лайнераперебували 298 чоловік, всі вони загинули. До розслідування причин трагедії підключилися міжнародні фахівці. Згідно з текстом попередньої доповіді з розслідування катастрофи Ради безпеки Нідерландів, літак був технічно справний і розпався у повітрі в результаті попадання в його корпус ззовні великої кількості об'єктів.
Нагадаємо, уламки збитого терористами на Донбасі Boeing 777 відправили в Нідерланди. Перші чотири вантажівки з уламками літака злощасного рейсу МН17 у супроводі ДАІ виїхали з Харківської області.