Антиросійські санкції США змушують McDonald's у РФ використовувати місцеву картоплю

25 квітня 2018, 18:35

Картопля фрі у закладах швидкого харчування McDonald's з Москви в Мурманськ відтепер буде російською, до чого "підштовхнули" Росію санкції США.

Про це пише Reuters.

Читайте також: У Росії планують карати за виконання санкцій США

повідомила в середу, що замінила постачальників останнього основного продукту з меню ресторанів в Росії на місцевих, що стало фінальним кроком до захисту від коливань валютного курсу і торгових обмежень.

Картопля фрі, який до останнього часу поставлявся в замороженому вигляді з Польщі та Нідерландів, тепер буде проводитися на новому заводі в околицях Липецька.

Завод вартістю 8,7 мільярда рублів спільно побудували російська сільськогосподарська компанія Біла дача і Lamb Weston Meijer, два давніх партнера американської мережі підприємств швидкого харчування, яка буде його основним, але не єдиним покупцем.

Голова ради директорів McDonald's в Росії Хамзат Хасбулатов сказав в інтерв'ю Рейтер, що компанія підписала довгострокову угоду з спільним підприємством про постачання картоплі фрі, що дозволить їй збільшити частку виробленої в Росії продукції в меню до 98 відсотків.

"Це дає нам можливості більш стабільно продовжувати розвиток, це гарантує мінімізацію ризиків, пов'язаних з митними та адміністративними рішеннями, і стабільні передбачувані ціни в рублях", - сказав Хасбулатов.

Росія ввела заборону на ввезення великої кількості продуктів харчування із Заходу в 2014 році у відповідь на міжнародні санкції за роль Москви в українському конфлікті.

Санкції і різке падіння цін на нафту призвели до обвалу рубля, що спровокувало зростання вартості імпортної продукції і стало ударом для російської ресторанної галузі.

"Його (рубля) волатильність була одним з великих складових нашого інтересу до локалізації, оскільки ми мінімізуємо і валютні ризики з урахуванням волатильності рубля, по-друге, це розміщення виробництв ближче до наших ресторанах, це суттєво зменшує вартість логістики, це мінімізує витрати", - сказав Хасбулатов.

Рубль відіграв частину втрат за останні три роки на тлі зростання цін на нафту, однак торгові обмеження, які змушують компанії перемикатися на місцевих постачальників, продовжують діяти. Російські законодавці також розглядають введення нових обмежувальних заходів у відповідь на санкції США за втручання Росії в президентські вибори 2016 року - звинувачення, яке Москва заперечує.

Хасбулатов сказав, що компанія McDonald's, в якій в РФ працюють 50.000 чоловік, стала частиною економіки країни. McDonald's відкрила свій перший ресторан в Росії, що була тоді частиною СРСР, в 1991 році.

"Зрозуміло, санкції і анти-санкції впливають на роботу не тільки нашої компанії, але і всієї індустрії і всієї економіки. Це не дає позитивного імпульсу. Але в будь-якому випадку, ми продовжуємо розвиток, продовжуємо будувати ресторани, продовжуємо модернізувати наші діючі підприємства. Це великі інвестиції ", - сказав він.

Компанія відкрила 41 ресторан в Росії в 2017 році, включаючи франшизи, і продовжить розширюватися такими ж темпами в поточному році. Зараз у McDonald's 651 ресторан в Росії, 15 відсотків яких контролюють франчайзі.

Зіставні продажі McDonald's в Росії показують позитивну динаміку і в 2017 році повернулися до докризової позначки, сказав Хасбулатов, зазначивши, що в поточному році в російській ресторанної галузі в цілому спостерігається позитивна динаміка.

Заміна імпортної картоплі російським зайняла тривалий час і зажадала великих зусиль.

"Тут не було картоплі, який би за своїми характеристиками, якістю підходив би нам. І якість, і колір, і смак, і розміри - для нас ці деталі важливі", - сказав Хасбулатов.

"Перший етап - треба було привезти в Росію і займатися вирощуванням насіннєвої картоплі. Другий - знайти фермерів і господарства, які могли б надійно забезпечити вирощування і постачання цього картоплі виробнику. Третє - це знайти рішення, при якому партнери, які мають досвід роботи в цій країні і досвід роботи з цими продуктом, створили спільне підприємство. Цей процес йшов довго ".

Біла дача протягом п'яти років навчала селян із 16 російських регіонів стандарту вирощування картоплі, щоб забезпечити стабільну якість. На частку російської компанії, яка буде поставляти на завод картопля зі своєї ферми в Тамбовській області, доведеться близько однієї третини загальних поставок.

Завод, який може виробляти до 20.000 тонн картоплі на рік, дозволяє забезпечити повний цикл виробництва.