Бекешкіна: Через вибори у соціологічному середовищі безлад

29 вересня 2012, 12:20
Читать новость на русском

Під час цьогорічної виборчої кампанії кількість фірм-одноденок, які оприлюднюють неіснуючі соцдослідження та малюють партіям неіснуючі рейтинги, зростає чи не щодня. Експерт фонду "Демократичні ініціативи" Ірина Бекешкіна називає цей феномен "вакханалією".

Зазвичай "липові" фірми зареєстровані нещодавно і не мають штату фахівців, - каже Бекешкіна.

Соцгрупа, яка оприлюднила вдвічі більший рейтинг партії "Україна-вперед" не має навіть вебресурсу. Про вашингтонську компанію, яка надала партії "Удар" другий номер у прохідному списку партій, соціологи ніколи нічого не чули.

Аби сформувати об'єктивне уявлення про виборчій процес, в Європі соціологічні дослідження замовляють медіа. В Україні ж замовниками виступають самі політики.

До речі, соціологи вважають, що "мовний закон" не вплинув на рейтинг партій.