Відповідну рекламу Google показав, зокрема, фейсбук-користувачу Олександр Остапа. Чоловік опублікував допис, в якому поцікавився, як таке допустили.

До теми Скандал Apple з Кримом: "світові корпорації" знову прогинаються під Москву

Реклама орієнтована саме на українців

Чоловік прикріпив скриншот, на якому видно "карту України" без півострова Крим, окупованого Росією. Цікаво, що реклама розрахована саме на водіїв з України. Адже у ній їх державною мовою закликають "опублікувати поїздку й зекономити до 450 гривень".

Остапа позначив офіційну сторінку BlaBlaCar в Україні й поцікавився у представників компанії, чий же таки Крим. При цьому, чимало користувачів мережі ставлять аналогічне питання під останніми дописами на сторінці філії у соцмережі.


Карта України без окупованого Криму / Скриншот Олександра Остапи

Перша реакція від BlaBlaCar

Згодом допис прокоментувала Юлія Крупенко, керівниця відділу комунікацій країни BlaBlaCar в Україні. Вона подякувала автору за те, що звернув увагу на проблему й позначив сторінку компанії. Водночас підкреслила, що карта без окупованого Криму – це помилка. Наразі у BlaBlaCar з'ясовують, як таке могло статися.

Звісно, український офіс BlaBlaCar ніколи б не зробив таку рекламу, це суперечить позиції нашої компанії. Повернусь з відповіддю, як тільки матиму інформацію,
– додала вона.

Й пообіцяла, що повернеться з відповіддю, як тільки отримаю пояснення цій ситуації. Натомість Остапа запевнив, що додасть офіційну позицію компанії, як тільки вона з'явиться.

Згодом з'явилася офіційна позиція BlaBlaCar

У BlaBlaCar вже вибачилися за інцидент й запевнили, що це – прикра технічна помилка, яка більше не має повторюватися. Мовляв, компанія не мала наміру зайняти чи висловити жодну політичну позицію. Вже призначене внутрішнє розслідування, аби встановити, як все це сталося.

Як міжнародна компанія BlaBlaCar не має право порушувати питання про суверенітет України. Ми завжди працюємо у межах законодавства у країнах своєї присутності,
– запевнили представники філії.

BlaBlaCar в Україні: основне

Це міжнародний сервіс для пошуку автомобільних попутників, який розпочав свою роботу ще у 2004 році. В Україні платформу запустили значно пізніше, у 2014 році. На ринок України BlaBlaCar вийшов, купивши успішний стартап "Подорожники". Його засновник Олексій Лазоренко очолював BlaBlaCar в Україні та Росії аж до 2019 року. Втім, як пояснювали у російській філії компанії, згодом вирішив сфокусуватися на "рідному для себе українському ринку".