Чергова спроба попиляти бюджет
Спочатку трохи характеристик.
- Злітна вага "Терміту" – 450 кілограмів;
- вага без навантаження – 270 кілограмів;
- швидкість – 90 кілометрів на годину (крейсерська), 150 кілометрів на годину (максимальна);
- максимальна висота польоту – 3,5 кілометра;
- тривалість польоту – 6 годин;
- озброєння – 3 керовані ракети С-8Л (дальність до 6 кілометрів).
До теми Abrams, ATACMS, F-16 та HIMARS: скільки часу Захід зволікав з поставками, і до чого це призвело
Тепер оцінюємо.
Створення БпЛА гелікоптерного типу для російського ВПК можна вважати досягненням. Ось тільки сталося воно не у 2022 або 2023 роках, а набагато раніше – у 2016 році, коли Росія мала доступ до західних технологій.
Тобто те, що ми зараз спостерігаємо "серію" з 10 машин різного ступеня готовності, – це не прорив цього року, а результат минулих років.
Але повернемося до характеристик. Отже, до непристойного пристойних розмірів БпЛА з дуже посередніми швидкісними показниками та висотою польоту, що робить його вразливим як для ПЗРК, так і зенітно-гарматного озброєння. Він застосовуватиметься для пусків ракет "С-8Л", які називають високоточними, але виробництво яких таке ж обмежене, як і самого БпЛА.
Крім того, не до кінця відомо, як цей вертоліт реагує на РЕБ, наскільки стійкий і захищений його канал.
На цьому етапі БпЛА "Терміт" виглядає як чергова нагода попиляти бюджет. Він надто сирий і недопрацьований, щоб настільки дорогу та енергомістку у виробництві експериментальну одиницю відправляти до зони бойових дій.
Читайте також Підступний спосіб ракетних атак росіян: спершу "летить" не зброя
При цьому, з урахуванням санкцій, не факт, що прискорити або наростити його виробництво вдасться в гранично стислий термін, так само як і поліпшити показники. Але той факт, що росіяни намагатимуться це зробити – незаперечний.
Очевидно, що вони намагаються знайти дешевшу альтернативу ударним гелікоптерам. З цього шляху вони не зійдуть, тим паче, що це благодатний ґрунт для довгострокового пиляння.