Як виживає компанія
Від початку повномасштабного вторгнення Росії в лютому 2022 року жоден комерційний рейс не перевозив пасажирів в або з України. Національний прапорний перевізник оголосив себе неплатоспроможним, а інші авіакомпанії зазнали втрат.
Читайте також McDonald's став заробляти в Україні на 300% більше – скільки це у мільярдах гривень
Авіакомпанія, яка має 10 літаків та близько 1200 співробітників, перенаправила свою бізнес-модель з чартерних та регулярних рейсів на постачання своїх літаків, екіпажів, техобслуговування та страхування іншим операторам за кордоном, модель, відома в індустрії як ACMI.
Війна почалася і нам довелося повністю перебудувати нашу модель. У 2022 році ми вже мали величезну кількість зобов'язань, але повна зупинка у доходах. Торік ми продовжували розвивати цю модель і, на мою думку, ми вже встановили себе. Цього року ми вже повноцінний гравець,
— зазначає гендиректор компанії Дмитро Сероухов.
Він також додав, що ACMI становить близько 70% доходів SkyUp, роблячи його одним із 20 найбільших таких операторів в Європі. Вони перевезли 1,5 мільйона пасажирів у 2023 році, порівняно з 1 мільйоном у 2022 році.
Як постраждали авіаперевізники під час війни
Транспортна інфраструктура, включаючи аеропорти, регулярно стають об'єктом атак російських ракет і безпілотників, а повітряний простір закрився на невизначений термін.
SkyUp пощастило більше, ніж іншим перевізникам, оскільки більшість його літаків перебували за кордоном, коли почалася війна. Лише один літак опинився в аеропорту "Бориспіль" в Києві, і компанії вдалося вилучити його у квітні 2023 року.