Чи вигідніше купувати авто в Європі після зниження акцизу

1 серпня 2016, 20:40
Читать новость на русском

Від сьогодні українці зможуть завозити вживані іноземні машини за зниженим акцизом. Податок зменшили майже у три десятки разів. Та чи вплине це на різницю у вартості авто в Україні та Європі.

Блогер з Тернополя Назар Мандзій вирушив до Європи купити дружині авто. І на власному досвіді перевірити, як діє закон про знижені акцизи. В цей же час журналісти 24 Каналу вирішили порівняти ціни на київському авторинку/

Закон знижує акцизи майже у три десятки разів. Якщо раніше розмитнення автомобіля з двигуном 1 л коштувало 1761 євро, то тепер лише 63. Ставка для автомобіля з дволітровим двигуном не 4800 євро, а 587. Щоправда, на пільгових умовах можна ввозити тільки одну машину на рік і в жодному разі не з Росії. Автівка має відповідати екологічному стандарту Євро 5 та бути виготовленою не пізніше 1 січня 2010 року.

Машину коханій Назар планує придбати в Німеччині. Каже, там надійніше. Але дорогою робить зупинку на польському авторинку. Обирає Skoda Fabia з двигуном об’ємом 1,2 літри.

У Києві таке авто можна придбати за 7300-7600 доларів, або ж 6,5 тисяч євро. Польська Skodа коштувала на тисячу менше. Але акцизний податок на неї складе 75 євро. До цього слід додати 20 відсотків ПДВ та 10 відсотків мита, які ніхто не скасовував. Тож у підсумку автомобіль коштуватиме 7500 євро. Це без витрат на дорогу та проживання.

До такої ціни Назар готовий. Автомобілі, які відповідають стандарту Євро 5, не такі вже й дешеві. А ті, що по кишені українцям, ввозити не можна.

Читайте також: Вживані авто за зниженими акцизами: коротко і зрозуміло

На думку експертів, деякі обмеження, які встановлює закон, легко обійти. Наприклад, право продати машину тільки через рік.

Не більше одно автомобіля, персонально треба за ним їхати. Скоріше за все, їх привозитимуть десь в Молдову. Людина буде просто виїжджати і оформлювати там без віз,
– переконаний експерт "Реанімаційного пакету реформ" Володимир Дубровський.

Співавтор закону Роберт Горват каже, зробити закон ідеальним завадило потужне автомобільне лобі. Хоча переконує: основу мету – стимулювати український авторинок, документ виконає.