Довіра – основа будь-якої грошово-фінансової системи

26 вересня 2011, 19:10
Читать новость на русском

Саме довіра є запорукою злагодженої співпраці фінансових установ та населення. Водночас фахівці зауважують, що саме з довірою як в Україні, так і в світі часом виникають значні проблеми. Для її посилення необхідно, перш за все, забезпечити захист прав споживачів фінансових послуг, переконані експерти.

Україна у цьому питанні потребує комплексного підходу. Наразі мало лише розробити законодавчу базу, необхідно проводити роз’яснювальну та освітню роботу з населенням, аби уникнути конфліктних ситуацій споживачів фінансових послуг з їх безпосередніми надавачами, переконані у Нацбанку. «Треба попереджувати ці проблеми і ризики у відносинах споживача і фінансових інституцій. Головним серед таких заходів є належний нагляд. Але я не впевнений, що належний нагляд залежить від того чи одна інституція його здійснює, чи три, як це є в Україні. Головне - це правила гри», - говорить директор юридичного департаменту НБУ Віктор Новіков.

Банкіри переконані - для всіх учасників фінансового ринку важливе дотримання професійних норм діяльності. Крім того, саме на часі питання розробки професійного кодексу поведінки. «На кожному рівні учасників ринку мають діяти певні механізми, які б унеможливлювали з одного боку нечесну конкуренцію, з іншого боку викривлення інформації. Тому досить важливим елементом системи захисту прав споживачів є професійний підхід учасників до ринку фінансових послуг», - переконаний в.о. голови правління Піреус Банку в Україні
В’ячеслав Коваль.

Міжнародні експерти переконані, мета захисту прав споживачів має бути чітко зафіксована у законодавстві, щоби це стало ключовим інтересом органів нагляду. Крім того, необхідно стимулювати учасників ринку до встановлення базових правил розкриття інформації. «Ви повинні збирати інформацію про скарги споживачів, що надасть уяву про можливі або майбутні ризики. Також необхідно вивчати рекламні матеріали та методи здійснення продажу, щоб забезпечити врахування ризиків. І звичайно відкрити гарячу лінію, щоб визначити масштаб проблем», - радить представник Організації економічного співробітництва та розвитку Маміко Йокоі-Араі.

Водночас процес консолідації принципів захисту прав споживачів фінансових послуг вже розпочався на глобальному рівні. Міжнародні установи розробляють спільний плану роботи для його подальшої реалізації. «Всі міжнародні організації спрямовують свої зусилля на узгодження єдиних уніфікованих принципів захисту прав споживачів, які,я сподіваюся, будуть обов’язковими стандартами щодо впровадження на всіх ринках фінансових послуг» - зауважує старший фінансовий спеціаліст Світового банку в Україні Анжела Пригожина.

Вітчизняні ж банкіри, розуміючи важливість довіри до фінустанов, напрацювали свої прийоми співпраці як з населенням, так і з бізнесом. Адже прозоре відкрите партнерство дає плідні результати всім його учасникам.