Одна з мандрівок Європою у серпні цього року для українців закінчилась трагедією. Туристи прямували зі Львова до Відня, але так туди і не дісталися. Водій автобуса, з яким заключив договір тур-оператор "Аккорд-тур" вперше їхав обраною дорогою і, зі слів пасажирів, дуже поспішав.
Читайте також: Пекучий попіл "Вікторії": як цілий рік шукають винних і карають "стрілочників"
В результаті автобус з 51 пасажиром, двома водіями та гідом злетів у 40-метрову прірву. Троє людей загинуло, 42 – доставили до лікарні. Але тут постраждалі почали бити на сполох. Бо ж розібратися в тому, хто має оплатити дороговартісне лікування в іноземних лікарнях за наявними документами, – виявилось неможливо.
Вже в лікарні спантеличені туристи почали панікувати, адже конкретної інструкції, що робити у таких непередбачуваних критичних ситуаціях їм ніхто не надав. Реакція єдиного гіда, який супроводжував екскурсію, виявилась дуже красномовною.
Гід, я їй написала в вайбері, я вже була в лікарні: "Софія, які наші подальші дії, що робити". Вона спитала, хто це. Я їй написала своє імя, прізвище. Вона мені нічого не відповіла. Я їй написала – дякую за інформацію... Вже не було сил, знаєте, цього винести,
– згадує одна з постраждалих Марія Банк.
Гід Софія – представник Львівської компанії "Аккорд-тур". Цей туроператор і відправив 51го пасажира у подорож Європою. Одразу ж після аварії, представники компанії всіляко почали уникати розмов як з пасажирами, так і з журналістами. Надзвичайна байдужість та надто очевидне бажання туроператора "Аккорд-тур" самоусунутись від проблем, що звалились на нього як сніг на голову, дало нам підстави з'ясовувати обставини цієї поїздки з самого початку. Нам вдалось поспілкуватись ще з однією пасажиркою трагічного рейсу.
Читайте також: Немає диму без вогню: кому вигідні пожежі в історичних будівлях Києва
Алла Глушкова вже місяць перебуває у польській лікарні у Пшемислі і спілкуватись може лише через інтернет. У неї надзвичайно складні переломи. І те, що розповідає жінка, – вражає. Виявляється, вона разом з своїми знайомими мала їхати зовсім іншим рейсом. А ще туроператор взявся подбати про страховку. Вона для таких подорожей – необхідність номер один. Але й тут "Аккорд-тур" велосипеда не вигадував, а діяв за роками напрацьованою схемою. Пані Аллу ще з початку поїздки збентежив такий підхід туристичної компанії до безпеки пасажирів збентежив, але ж не скасовувати поїздку в останню мить!
Утім, у компанії "Аккорд-тур" до страховиків – жодних претензій. Всю вину переклали на плечі водія, а відтак розбиратись з наслідками на думку туристичного оператора має перевізник. А у правовому полі схема, за якою працює ця фірма виглядає наступним чином:
За якою схемою працює "Аккорд-тур"
Компанія "Аккорд-тур", як і решта туристичних фірм працює за відточеною схемою. Після того як договір з клієнтом на отримання туристичних послуг підписаний, заключається ще кілька договорів: зі страховою компанією, із закордонними готелями, а також із перевізниками, які надають власний транспорт і водіїв. Відтак, жодного прізвища чи назв компаній, які реально надають необхідні послуги, у першому договорі, заключеному безпосередньо з туристом – немає.
Читайте також: Східний експрес: чому перевізники безперешкодно їздять через блокпости на Донбасі
У цьому випадку, "Аккорд-тур" юридично виявляється лише посередником між туристом та компаніями, які задіяні в організованому ним турі. Важливу інформацію про супутні фірми клієнт отримує лише у разі необхідності.
Як діяти в проблемних ситуаціях з турфірмою – дивіться у програмі "ЦРУ".