Зокрема, клієнти "Альфа-банку" при знятті готівкових коштів через банкомат побачили в чеках запрошення прийти у відділення банку з паспортом для проходження ідентифікації.
У контакт-центрі установи пояснили, що ідентифікація проводиться на вимогу НБУ, згідно з яким всі клієнти банків повинні надати детальні анкети про себе до 22 жовтня.
Кожна фізична особа зобов'язана в спеціальній анкеті вказати свої паспортні дані, ідентифікаційний номер, місце роботи, посаду, контактний номер телефону та адресу електронної пошти.
Вказуються послуги, якими він користується, номери усіх рахунків в інших банках, приналежність до "публічних діячів або пов'язаних з ними особам".
Клієнт зобов'язаний розкрити інформацію про своє рухоме і нерухоме майно, рахунки в цінних паперах, спрогнозувати обсяг операцій за рахунками і вказати джерела походження доходів.
Банки не афішували збір цієї інформації, але з наближенням терміну подання звітів в НБУ активізувався, наприклад, "Райффайзен Банк Аваль".
"До мене звернулися кілька обурених клієнтів банку - юридичних осіб, у яких зажадали надати анкети всім своїм співробітникам, які мають зарплатні картки", - сказав керуючий партнер юридичної компанії "Кравець, Новак і партнери" Ростислав Кравець.
В інших установах стверджують, що або не знають про постанову, або проводять ідентифікацію, не запрошуючи клієнтів до банку.
Якщо клієнт не встигне до 22 жовтня, йому можуть відмовити в проведенні операцій за рахунком.