При цьому близько 50% вантажопотоку "Укрзалізниці" – це саме вантажі ГМК. Така ситуація може призвести до недоотримання українською економікою колосальних сум, заявив президент об'єднання "Укрметалургпром" Олександр Каленков.
"Починаючи з серпня фактично на 10% впав товарообіг вантажопотоків "Укрзалізниці" по товарах гірничо-металургійного комплексу. Що це для економіки країни? Це близько 70 млн доларів втрат щомісяця. Тобто два мільярди гривень. Це валютні надходження, це надходження до бюджету", – повідомив Каленков.
Крім того, народний депутат Олександр Вілкул заявив, що з вини "Укрзалізниці" сьогодні до Європейського ринку не доходить продукт Криворізьких ГЗК – високоякісний залізорудний концентрат. Це завдає удар по українській економіці, підприємствам і їх співробітникам.
"Криворізькі ГЗК, а це не просто машинні механізми, це десятки тисяч людей, це мільярдні податки в бюджет. Вони виробляють новий товар – високоякісний залізорудний концентрат, який сьогодні не можуть поставити в Європу через залізницю", – заявив депутат.
За словами експертів, зараз на кону знаходиться репутація України на міжнародному ринку. На їхню думку, "Укрзалізниці" варто провести ревізію вагонів, закупити дизельне паливо, комплектуючі і налагодити менеджмент якомога швидше.
"Повинен бути півторамісячний запас дизельного палива. А у нас тут палива взагалі немає. Замість цього незрозуміло навіщо залізниця збирає вже більше 300 тисяч тонн металобрухту, який, напевно, хоче взяти і продати потім на експорт, незважаючи на те, що в української металургії не вистачає металобрухту, і через це простоюють підприємства", – резюмував Вілкул.