Експерт зазначив, що територія, на якій працює Донецька залізниця, набагато більша за ту, яка є зоною АТО та підконтрольна терористичним "ДНР" та "ЛНР". Саме тому, припинення сполучення в першу чергу вдарить по економіці України.

36% вантажної бази Донецької залізниці формуються підприємствами, які наразі контролюються Україною. Це велика цифра і з цього виходить, що штучне ускладнення платежів б'є не по тим підприємствам які контролюють "ДНР" та "ЛНР", а по тим, які контролюються Україною і взагалі по економіці всього сходу України. Зокрема мова йде про Маріуполь, який є найбільшим промисловим центром сходу України і в якому розташовані найбільші металургійні підприємства, – каже Вовк.

Крім того, значна частина вантажів, які йдуть на Донецьку залізницію, формується в інших регіонах України. Українські підприємства в інших містах постачають сировину на підприємства Донеччини.

Якщо не буде постачання сировини на ті ж металургійні підприємства Донеччини, то будуть змушені зупинити свою роботу підприємства інших регіонів, які виконували замовлення для Донеччини. Їм не буде куди дівати свою продукцію, вони не зможуть експортувати у таких обсягах і вони будуть змушені зупинити виробництво або вполовину скоротити його, – пояснює Сергій Вовк.

Також він впевнений, що виникунть політичні і соціальні наслідки такого рішення. Зокрема, Україна може втратити Маріуполь, як українське місто.

Складно уявити, що відбудеться в Маріуполі, якщо там зупинять виробництво. В той час як місто декларує, що воно є українським. Країна втратить значні ресурси щоб підтримувати і захищати Маріуполь. Такими діями ми втратимо підтримку України в цьому місті, – впевнений експерт.

Наразі, з Донеччини щодоби відправляється 69 тисяч тон вугілля. Для порівняння, у листопаді ТЕС України щодоби споживали 86 тисяч тон вугілля. Припинення вантажного сполучення з Донбасом ставить під загрозу роботу ТЕС всієї України.

Ми опиняємось в патовій ситуації, бо з одного боку зупинені поставки морем, призупинено поставки вугілля з Росії, ліквідовується внутрішнє виробництво вугілля. Як в такій ситуації працюватимуть ТЕС не відомо, – каже Вовк.

У разі припинення діяльності залізниці, доставляти вугілля, сировину та готову продукцію можна буде лише морем, через Маріупольский порт.

В такий спосіб можливим буде доставити лише частину необхідного, і це проблеми не вирішить, – запевняє експерт.

Він закликає шукати інші шляхи подолання цієї проблеми.