В цьому впевнені члени Комітету Верховної Ради з питань транспорту. Про це депутати повідомили на виїзному засіданні комітету в Маріуполі.

На думку голови комітету Ярослава Дубневича, "Укрзалізниця" має всі можливості до 1 листопада вирішити проблему вантажоперевезень і збільшити пропускну здатність на ділянках Хлібодарівка-Зачатівка і Зачатівка-Камиш до 27-30 пар поїздів на добу.

"Промисловість – це не дійна корова для "Укрзалізниці". Хоче "Укрзалізниця" заробляти гроші – будь ласка, надайте вчасно послуги, перевозьте вантажі, отримуйте за це плату. "Укрзалізниця" – самодостатня господарська структура. Сильна і потужна. У залізниці є всі можливості, щоб до листопада зняти проблему вантажних перевезень і збільшити пропускну здатність Камиш-Зорі до 27-30 пар поїздів на добу. Півроку проблема не вирішується, а можна зробити в стислі терміни і за мінімальні кошти. Дорога каже, не вистачає вагонів. Але у нас 10-11 днів оборотність вагонів, а норма – 4-5. Елементарно порядок треба навести", – сказав Дубневич.

"За три місяці це можна зробити і графік вказати зі збільшенням кількості маршрутів в зв'язку з інвестиціями на тих ділянках, які відразу будуть розшивати. Не відкладати на 1 листопада, а поступово збільшувати пропускну здатність кожного місяця. Таким чином, ми в найкоротші терміни вирішуємо проблему", – зазначив Тарута.

Член Комітету ВР з питань транспорту Володимир Гусак додав, що на підвищення пропускної спроможності ділянки можна направити частину коштів, отриманих "Укрзалізницею" від підвищення залізничних тарифів на вантажні перевезення. Зростання тарифів на 30% з 1 лютого 2015 приніс "Укрзалізниці" від 8 до 10 млрд грн додаткового прибутку.

"Нам говорили, що ці кошти підуть на інвестиції. І буде вирішена проблема Камиш-Зорі. Пройшов рік, "Укрзалізниця" за рахунок цього підвищення отримала 8 млрд гривень, але проблема не вирішена. Я хочу всім пояснити, що вантажні перевезення – супер рентабельні. За їх рахунок дотуються пасажирські перевезення. Я вже рік не можу добитися від залізниці пояснення, куди пішли ті 8 млрд гривень? Вирішення цієї проблеми дасть Україні 1,5 млн тонн металопродукції. Це в першу чергу економічне зростання", – сказав народний депутат.

За словами першого заступника міністра інфраструктури Євгена Кравцова, Мінінфраструктури обговорює з "Укрзалізницею" плани, як за рахунок досить невеликих коштів підняти пропускну здатність перегону до 25-26 пар потягів на добу. "Це повинно значно поліпшити ситуацію в порівнянні з тим, що є на сьогоднішній день. Ці кошти – кілька десятків мільйонів гривень – на сьогодні є підйомними для "Укрзалізниці", але компанії необхідно прийняти рішення, наскільки це вписується в поточний фінансовий план, наскільки ці кошти можна буде виділити через перерозподіл з інших напрямків", – вважає Кравцов.

За попередніми оцінками, щоб збільшити вантажопотік через залізничний вузол з 13 до 30 пар поїздів на добу необхідно 200-250 млн грн.

Нагадаємо, обмеження пропускної спроможності залізничного перегону Комиш-Зоря–Волноваха, єдиного залізничного шляху, що з'єднує Маріуполь з рештою України, призводить до перебоїв постачання сировини на маріупольські металургійні комбінати імені Ілліча та "Азовсталь", які змушені скорочувати виробництво. При цьому Україна втрачає валютну виручку і відрахування в бюджет.