Зараз її треба хоронити, створюючи на заміну принципово нову.
"Для оцінки успішності ринкових перетворень в Україні, на мій погляд, найкраще підходить образний вислів: збиралися на весілля, а прийшли на похорон", - зазначив науковець.
"Стратегія розвитку, орієнтована на постійне зростання споживання, не має перспективи. Загальновідомий факт — якби весь світ вийшов на сучасний рівень споживання Сполучених Штатів, то доступних ресурсів, за нинішнього характеру їх використання, вистачило б лише на кілька років.
Хибні стереотипи та цінності, які сформувалися сучасною ринковою економікою споживання, розрив зв’язків між суспільно корисною діяльністю і рівнем життя, розбещують не тільки окремих індивідів, а й цілі суспільства, породжуючи викривлені потреби та духовне зубожіння", - зазначив В. Геєць.
"У новій моделі, яка має сформуватися, величезну роль відіграватимуть гуманітарні складові людського характеру і поведінки, креативний потенціал людини. І ця креативність має виявлятися не в звичному розумінні, яке було пов’язане з науково-технічним прогресом. Ми говоримо про креативність дій людини, яка буде активним учасником ринкового процесу.
Якщо креативність дій людини буде сформовано на основі саме соціогуманітарних складових, тоді у ринкової економічної моделі є перспектива. І я поділяю думки тих учених, які вважають, що за такої умови можна розв’язати існуючі протиріччя без надто серйозних потрясінь", - додав він.