Про це повідомив глава Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков.
"Скільки ще керівництво УЗ буде закривати очі, на те, що "додатковий дохід" певного кола посадових осіб УЗ не можна порівняти з втратами, які несуть підприємства ГМК, сама УЗ і держава в цілому? Все так само завзято ігноруються вимоги промисловців виробити принциповий системний підхід пропорційного розподілу п/в. Замість цього активно лобіюється лібералізація вагонної складової з/д тарифу. Менеджмент УЗ не повинен вводити в оману споживачів, обіцяючи, що такий крок допоможе усунути зловживання. Насправді, щоб прибрати корупцію досить розподіляти вагони пропорційно навантаженню вантажовласників, а пропоноване вільне ціноутворення тільки збільшить фінансове навантаження на вантажовідправників, які і без того отримали 15% підвищення тарифів з 31 жовтня", – вважає О. Каленков.
На його думку, існує великий ризик того, що "лібералізація" в першу чергу відіб’ється на тих, хто працює з УЗ за прямими договорами, а не через "перевірені" компанії-експедитори.
"Можливість встановлювати "ринковий" рівень з/д тарифу стане для УЗ лише додатковим важелем тиску на бізнес", – підкреслив глава "Укрметаллургпрома".
Він нагадав, що одним з пунктів, який Федерація роботодавців України включила в проект Меморандуму з КМУ про взаєморозуміння та співробітництво в питаннях регулювання тарифів на вантажні з/д перевезення на 2017-2018 рр., був пункт про зобов'язання УЗ до 1 грудня 2017 року розробити і запровадити дієвий і прозорий механізм рівномірного і пропорційного забезпечення вагонами "Укрзалізниці" вантажовідправників при організації вантажних перевезень на рівні частки УЗ ринку відповідного рухомого складу в Україні.
"Залишається сподіватися, що Кабінет міністрів України прислухається до думки учасників ринку і змусить "Укрзалізницю" піти від порочної практики вільного і вкрай непрозорого розподілу вагонів на розсуд окремих функціонерів "Укрзалізниці", і тим більше не дасть їм можливість вільно встановлювати тарифи для вагонів УЗ, інакше весь інформаційний фон України можуть заповнити скандали про корупційні витівки "захисників" лібералізації тарифів для нереформованого, непрозорого монополіста на ринку піввагонів, яким на сьогоднішній день є "Укрзалізниця", – заявив О. Каленков.
Він зазначив, що єдино правильне і справедливе рішення – пропорційний розподіл піввагонів ЦТЛ між усіма вантажовідправниками на рівні не менше 35-40%, "всі інші ініціативи молодих реформаторів – лібералізація "вагонної складової", "автоматизована система розподілу вагонів" – від лукавого".
"Не виключаю, що якщо тимчасове правління найближчим часом не запровадить пропорційне забезпечення, то дуже скоро це питання стане об'єктом пильної розслідування з боку НАБУ", – підсумував глава "Укрметаллургпрому".