ФАС МО виніс знакове рішення за позовом "McDonald's" до московського терпідрозділу ФНС. Головне питання, яке повинен був вирішити суд, - за якою ставкою податку на додану вартість треба обкладати продукцію ресторанної мережі. "McDonald's" наполягав на застосуванні 10% ПДВ (така ставка встановлена ​​для продовольчих магазинів), фіскали ж були переконані, що компанія надає послуги, тому ПДВ має становити 18%.

Суперечка почалася у вересні 2010 року, коли "McDonald's" звернувся до московського арбітражного суду з проханням визнати неправомірними претензії податківців. У частині ПДВ вони перевищили 487,3 млн руб.

З матеріалів справи випливає, що податкова інспекція провела виїзну перевірку компанії, в ході якої було встановлено, що в період з січня 2006-го по грудень 2007 року при реалізації продуктів з м'яса, молока, хлібобулочної продукції, морепродуктів і дитячого харчування вона застосовувала ставку ПДВ у розмірі 10%. На думку фіскалів, "McDonald's" не мав права на застосування такої ставки.

Однак суди першої та апеляційної інстанцій встали на бік світового гіганта, а ФАС МО підтвердила їх вирішення. Суд виходив з того, що "діяльність товариства з реалізації молочних коктейлів, молочного морозива, масла вершкового, молока, крил курячих, котлет курячих "Chicken mcnuggets", креветок, соків для дитячого харчування, сиру "Emmental", йогуртів і пиріжків з начинками є реалізацією продовольчих товарів... у зв'язку з чим застосування ставки ПДВ 10% є правомірним".