У рамках StartBusinessChallenge BRDO зібрав представників влади, що створюють правила для бізнесу, та підприємців, які працюють за цими правилами, аби разом вдосконалити умови бізнес-діяльності в Україні.
Читайте також: Як відкрити ФОП в Україні: детальна інструкція
Ініціативу експертів "благословив" прем'єр-міністр України Володимир Гройсман.
Покращення бізнес-клімату та створення більш сприятливих умов для підприємців в Україні – один із пріоритетів уряду. При цьому важлива не тільки кількість бізнес-проектів, а й те, наскільки бізнес може бути успішним та стимулювати розвиток економіки країни. Заради цієї мети уряд налаштований на якісні та професійні дії, за підтримки Офісу ефективного регулювання і наших європейських партнерів,
– зазначив прем’єр-міністр.
На важливості підтримки малого та середнього бізнесу наголосив також керівник програм співробітництва Представництва ЄС в Україні Бeренд де Гроот: "МСП є рушійною силою та основою європейської економіки, що створює 85% нових робочих місць. В Україні бізнес потребує цілеспрямованої підтримки уряду, адже має недостатньо можливостей для розвитку, нормативна база є дуже складною. Ми вітаємо створення Платформи, яка дозволить налагодити відкритий і прозорий діалог між владою та бізнес-спільнотою. ЄС приділяє особливу увагу підтримці зусиль українського Уряду для покращення ділового середовища в рамках ініціативи EU4Business, зокрема проекту FORBIZ".
2 мільйони підприємців для України
Нашій державі потрібен малий бізнес, погодився з колегами керівник державного "Ощадного банку" Андрій Пишний. Але підприємці ці мають бути реальними, а не паперовими. За інформацією банкіра, в Україні зареєстровані 1 мільйон 750 тисяч фізичних осіб-підприємців і близько 400 тисяч юридичних осіб, які можна кваліфікувати як середній бізнес.
Із цих 2 мільйонів "реєстрових козаків" насправді мільйон шістсот — це "кріпаки". Це підприємства, які фактично належать крупним власникам або просто є тримачами свідоцтва про сплату єдиного соціального внеску і єдиного податку. Це внутрішній офшор,
— відзначив Пишний.
Читайте також: В Україні визначили найкращі регіони для ведення бізнесу
Він наголосив, що банківській системі загалом і "Ощадбанку" зокрема цікаво працювати з малим і середнім бізнесом, бо за ним майбутнє і відсоткові ставки. Але для цього малий і середній бізнес мають відповідати певним вимогам банківської системи: надати бізнес-план, відкрити кінцевих бенефіціарів тощо.
Як працює ресурс
PRO Платформа вже активно діє, реєструючи нових підприємців, і може стати інструментом, який змінить ситуацію з малим та середнім бізнесом в Україні. Вона містить низку унікальних інструментів для бізнесу: покрокові інструкції для започаткування власної справи, процедури отримання дозволів, розрахунку витрат на регуляторні вимоги тощо. Відтепер підприємцям не потрібно витрачати час та зусилля на пошук необхідної інформації. Достатньо відповісти на кілька профільних запитань на PRO та отримати check-list необхідних кроків: які документи потрібно зібрати, скільки часу займає кожна процедура, куди звертатися тощо.
Читайте також: Відкрито базу даних власників усіх компаній України
Власне, сьогодні PRO Платформа вже дозволяє користувачам отримати детальні інструкції із започаткування власної справи за 15 найбільш затребуваними напрямками. Серед них, зокрема, ресторан, служба таксі, приватний дитячий садок, міні-пекарня, кабінет сімейного лікаря, провайдер послуг доступу до Інтернет; зарядна станція для електромобілів, навчальні курси, зелена електростанція тощо.
Також там міститься окремий розділ з низкою робочих інструментів для більш ефективної діяльності органів влади. До проекту вже долучилися органи місцевої влади та громадські організації Вінниці, Миколаєва, Чернівців.
Зараз відкрити бізнес в Україні – це реальний challenge. Довго, дорого, сумнівно. Ми пропонуємо прості відповіді на складні питання на платформі PRO. Приймайте цей челлендж, робіть свою справу, будуйте бізнес. Ми будемо поруч і зробимо все, щоб держава та її сервіси були максимально зручними,
– пообіцяв голова BRDO Олексій Гончарук.
До кінця 2017 року BRDO планує розробити 30 бізнес-кейсів, а також адаптувати їх до регіональної специфіки, адже процедури для відкриття бізнесу на місцевому рівні мають свої нюанси.
Читайте також: Майстер-клас із криптовалют: навіщо цьому вчитись?