Економіка
Економіка
Live
Переглядів: Час читання:4 хв

Від "мінімалки" до 25 тисяч гривень: кому передбачена виплата у квітні

Основні тези

  • В Україні передбачені спеціальні доплати для осіб, які брали участь у захисті територіальної цілісності, зокрема за нагороди "Герой України", ордени Богдана Хмельницького, "За мужність", княгині Ольги та "Хрест бойових заслуг".
  • Члени сімей загиблих (померлих) громадян також можуть отримувати допомогу, а діти, які навчаються, отримують грошові виплати до 23 років.
Доплати українцям у квітні 2026 року

Доплати українцям у квітні 2026 року / Фото Unsplash

В Україні чинна спеціальна доплата для людей за особливі заслуги перед Батьківщиною. Мова йде про осіб, які брали безпосередню участь у захисті суверенітету та територіальної цілісності країни.

Слухати новину01:05 хв

Хто може отримати доплату до 25 тисяч гривень?

Іноді їхні родини також можуть отримати кошти, про що йдеться на сайті Пенсійного фонду.

 
Adv

Читайте також 13 мільйонів українців отримають у квітні 1 500 гривень від держави: хто саме та що варто знати

Отже, кому та які виплати призначив уряд? Особам, які брали безпосередню участь у захисті суверенітету та територіальної цілісності України та яким, починаючи з 2014 року:

  • надано звання Герой України з врученням ордену "Золота Зірка" – у розмірі трьох мінімальних зарплат, встановлених на 1 січня календарного року (із розрахунку на місяць);
  • нагороджено орденом Богдана Хмельницького трьох ступенів – у розмірі двох мінімальних зарплат, встановлених на 1 січня календарного року (із розрахунку на місяць);
  • нагороджено орденом "За мужність" трьох ступенів – у розмірі мінімальної зарплати, встановленої на 1 січня календарного року (із розрахунку на місяць);
  • нагороджено орденом княгині Ольги трьох ступенів – у розмірі мінімальної зарплати, встановленої на 1 січня календарного року (із розрахунку на місяць);
  • нагороджено відзнакою Президента України "Хрест бойових заслуг" – у розмірі 1,5 мінімальної зарплати, встановленої на 1 січня календарного року (із розрахунку на місяць).
Реклама

Станом на 1 січня 2026 року мінімальна зарплата становить 8 647 гривень. Про це нагадали на сайті Мінфіну.

Важливо! Таким чином вище зазначені українці можуть 25 941 гривню, 17 249 гривень, 8 647 гривень та 12 970,50 гривень відповідно.

Середні ціни в мережі АЗС «Amic Energy» станом на

Водночас допомога передбачена членам сімей загиблих (померлих) громадян з-поміж осіб, що зазначені вище, у розмірі 1,5 мінімальної зарплати, яка встановлена на 1 січня календарного року (із розрахунку на місяць). Розмір, як вже вказано вище, становить 12 970, 50 гривень.

До цих членів сімей належать зокрема батьки, або дружина (чи чоловік) якщо вони:

  1. досягли віку, що дає право на призначення пенсії за віком (незалежно від тривалості страхового стажу);
  2. або мають право на пенсію незалежно від віку, дострокову пенсію за віком або пенсію за віком на пільгових умовах, пенсію за зменшенням пенсійного віку;
  3. або вони є особами з інвалідністю.
Реклама

Також виплату отримають діти, які:

  1. не досягли 18 років;
  2. або повнолітні, якщо вони стали особами з інвалідністю до досягнення 18 років.

Зауважте! Водночас діти, які навчаються за денною формою здобуття освіти у закладах загальної середньої освіти, а також закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої чи вищої освіти виплата встановлюється до закінчення закладів освіти, але не більше ніж до досягнення ними 23 років, а дітям-сиротам – до досягнення ними 23 років незалежно від того, навчаються вони чи ні.

Щомісячна грошова виплата призначається та виплачується з дня звернення за її призначенням. Але особам, які нагороджені відзнакою "Хрест бойових заслуг", призначається з дати нагородження такою відзнакою.

Про які ще соцвиплати слід знати українцям?

  • Учасники бойових дій можуть отримати різні грошові доплати. Наприклад, щомісячну надбавку – 25% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
  • Також людям зі статусом УБД виплачують фіксовану щомісячну адресну допомогу на проживання. Її чинний розмір – 40 гривень.

Повʼязані теми:

Коментарі

Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter

Реклама
Adv