Про це розповів мер Мелітополя Іван Федоров під час брифінгу. І зауважив, що учні та їхні батьки обирають інші форми здобуття освіти.

Важливо Як підготуватися до НМТ-2023: важливі поради та онлайн-курси

Як вчаться українські школярі в окупації

Федоров розповів, що школярі, які залишилися в окупованому Мелітополі, мають доступ до дистанційної освіти.

Десятки учнів досі перебувають на території окупованого Мелітополя, але продовжують навчання в українських школах за сімейною формою чи екстернатом,
– уточнив він.

При цьому мер розповів, чому такі діти не вчаться онлайн. За його словами, це вкрай небезпечно і тяжко. Адже під час обшуків окупанти знаходили у батьків у гаджетах чи комп'ютерах посилання на доступ до системи навчання за українською програмою. Були випадки, коли таких батьків забирали в комендатуру чи навіть депортували.

Тож діти в окупації переважно вчаться екстернатом і потім складають іспити з конкретних предметів.

Читайте Чи платитимуть вчителям зарплату на час простою школи

Школярка виграла Олімпіаду геніїв з віршем, написаним в окупації

  • Коли Росія повномасштабно вторглася в Україну, Поліна Козлова вчилася в 10 класі. Дівчина якраз готувалася взяти участь у міжнародному конкурсі Олімпіади геніїв у США, коли росіяни окупували Херсон.
  • Попри окупацію, Поліна продовжувала створювати свій конкурсний проєкт — поезію англійською мовою на тему екологічних викликів перед людством. І виграла серед тисячі дітей із 70 країн світу.
  • Дівчина зізнається, що саме навчання і робота над науковим проєктом тримали її при тямі. У неї було дистанційне навчання в українській школі, тож вона отримувала завдання і працювала над ними вдома.
  • Під час окупації українка створила вірш Garbage State, що приніс їй перемогу на міжнародній Олімпіаді геніїв у США.
  • Це вірш про країну-смітник, і кожен громадянин цієї країни має паспорт країни-смітника. Є таке реальне наукове поняття, як тихоокеанська сміттєва пляма. Цей вірш сповнений сатири про неї, яка задумувалася першочергово для привернення уваги до засмічення планети, пояснює Поліна.
  • Вже після написання вірша дівчина побачила аналогію країни-смітника з Росією. І там є такі рядки: "хто ж хоче жити в такій країні, коли її вигляд такий жахливий?".