Очільниця Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко пояснила причину низьких результатів учнів. Вона зауважила, що вплинув, зокрема, психоемоційний стан підлітків.
Дивіться також Корисно навіть відмінникам: чому важливо готуватися до НМТ і які курси обрати
Чому чимало учнів не впоралося з читанням на PISA-2022
Вакуленко зазначила, що варто спочатку враховувати чинники, які вплинули на учнів, які виконували ці завдання.
Очевидно, що це і ковід, і повномасштабна війна, і стрес. Всі ми відчуваємо нездатність або проблему у здатності концентрації уваги, зосередження. І, напевно, ті результати з читання це підтверджують та ілюструють,
– заявила очільниця УЦОЯО.
І додала, що потрібно визнати, а вже тоді розв'язувати цю проблему учнів з читанням.
На думку Вакуленко, якщо саме психологічний стрес впливає на концентрацію на великих текстах, тоді варто надати підліткам психологічну допомогу і поповнювати їхній досвід роботи з такими текстами.
Нагадаємо, що 5 грудня оприлюднили результати PISA-2022 – міжнародного дослідження якості освіти. Воно оцінює здатність 15-річних учнів застосовувати знання й уміння з читання, математики та природничо-наукових дисциплін у житті.