Експерти прогнозують збільшення попиту на 3D-телевізори

31 грудня 2010, 22:38

2010-ий став роком впровадження тривимірних технологій у телебачення. У новому році, прогнозують експерти, використання цієї технології на телебаченні набуде масового характеру.

Відтак, телевізори з підтримкою 3D матимуть великий попит. Принаймні, на це розраховують виробники електроніки.

"Останнім часом продажі 3D-телевізорів дуже зросли. Зараз їхня частка на ринку становить 10%. До кінця 2011-го року це число подвоїться, а, можливо, і потроїться", - каже оглядач ринку телевізорів Джон Кемпнер.


Втім, споживачі поки не надто поспішають одягати 3D-окуляри, аби переглянути який-небудь фільм вдома. Це не надто зручно. Виробники про це знають і вже ламають голову як зарадити ситуації.

"Без сумніву черговим проривом стануть великі телевізори, на яких 3D-відео можна буде дивитися без спеціальних окулярів. Коли це станеться - сказати складно, але можу запевнити, що перший виробник, який представить таку технологію, заробить чимало грошей. Думаю, це станеться роки через три-чотири", - каже оглядач ринку телевізорів Джон Кемпнер.

Британська компанія Sky - одна з небагатьох, яка у 2010-му запустила 3D-телекнал. Медійники визнають - глядачі обирають зовсім різні програми для перегляду в 3D і в звичайному форматі. Тому на Sky 3D показують лише спортивні рубрики, фільми та документалістику.

"3D пропонує глядачу те, що не можна отримати від звичайного телебачення. Тому перегляд фільмів чи телепрограм може перетворитися на справжню розвагу для друзів чи цілої сім'ї", - каже Кетрін Ліз з телеканалу Sky 3D.

Зйомки 3D - процес абсолютно новий. Операторам доводиться постійно експериментувати, під час прямих ефірів - не обходиться без імпровізації. Додалось проблем і режисерам - аби сповна оцінити якість картинки, яку вони видають в ефір, їм необхідно постійно бути у 3D-окулярах.

"Відверто кажучи, ми ще вчимося. Процес зйомок і монтажу 3D-відео трохи відрізняється, особливо, якщо йдеться про спортивні телепрограми. До прикладу, для зйомок футбольного матчу потрібно менше камер. У звичайному форматі зміна планів відбувається дуже швидко, аби глядач постійно бачив гру з різних ракурсів. А у випадку з 3D ми з'ясували, що мозку потрібно більше часу, аби сприйняти глибину зображення. Тому плани у такому відео трохи довші", - каже Кетрін Ліз з телеканалу Sky 3D.

Отож, 3D-технології повільно, але впевнено входять в наше життя. Фільми, телепрограми... А нещодавно ці технології принесли чимало задоволення і спортивним фанатам. Схоже, незабаром на полицях магазинів поруч зі звичайними окулярами продаватимуться й 3D. Це лише питання часу.