Super Puma – гелікоптери французького виробництва, що були передані Україні кілька років тому для структур МВС в рамках Міжурядової угоди між Україною та Францією для створення системи авіаційної безпеки міністерства. 24 Канал нагадує про основні технічні характеристики гелікоптерів та як вони потрапили в Україну.
Актуально Загинуло керівництво МВС: все, що відомо про авіакатастрофу у Броварах
Що відомо про гелікоптери Super Puma і як вони потрапили в Україну
Програму починав ще попередник загиблого в авіакатастрофі Дениса Монастирського – Арсен Аваков. Перші два гелікоптери прибули до України ще в 2018 році.
Порошенко та Аваков на презентації гелікоптерів в Україні / фото Нацгвардії
Тоді їх урочисто зустрічали ще тодішній міністр МВС Аваков разом з президентом Порошенком. У своїх промовах обидва зазначали, що це прорив для України і відтепер система рятувальних операцій по всій Україні переходить на новий рівень.
Гелікоптер Super Puma –
дивіться відео:Eurocopter EC225 Super Puma є далекомагістральним пасажирським вертольотом, розробленим компанією Airbus Helicopters як наступне покоління цивільного сімейства гелікоптера Super Puma.
ЕС-225 Super Puma може перевозити до 24 пасажирів, без урахування двох пілотів та одного бортпровідника. Кількість провідників може бути й більшою, це залежить від комплектування.
Цивільний ЕС-225 має військовий аналог –
Eurocopter EC725 (H225M).Технічні характеристики ЕС-225 Super Puma
- Екіпаж – 2 пілоти.
- Пасажиромісткість – до 24 пасажирів.
- Довжина: 19,5 метра.
- Висота: 4,97 метра.
- Вага порожнього гелікоптера: 5 256 кілограмів.
- Силова установка: 2×турбовальний Turbomeca Makila 2A1 (1776 кВт)
- Крейсерська швидкість: 260,5 км/год.
- Бойовий радіус: 857 кілометрів.
- Перегінна дальність: 985 кілометрів.
- Швидкопідйомність: 8,7 м/с.
10 фактів про гелікоптери H225
- Французько-німецька Airbus Helicopters почала виробляти вертольоти H225 у 2004 році.
- Вертоліт розрахований на двох пілотів і 24 пасажирів, площа його салону – 15,5 квадратних метрів.
- Вертоліт оснащений двома газотурбінними двигунами потужністю 2 382 кінські сили. Його максимальна злітна вага – 11 тисяч кілограмів, максимальна швидкість польоту – 324 кілометрів на годину.
- H225 – важкий багатофункціональний вертоліт для пошуково-рятувальних операцій, гасіння пожеж та перевезення пасажирів.
- У разі пошуково-рятувальних операцій в салоні може бути обладнано шість крісел з можливістю встановлення медобладнання і до трьох нош.
- Резервуар з водою об'ємом 4 тисячі літрів може розміщуватися в салоні, він наповнюється за 90 секунд і скидає воду за чотири секунди.
- Вертоліт здатний в режимі автопілота зависати в повітрі з точністю до 1 метра.
- Два бічних знімних контейнери використовуються як додаткові паливні баки (загальний обсяг 600 літрів) або для транспортування багажу.
- Ілюмінатори легко видавлюються назовні для швидкого виходу у надзвичайній ситуації.
- Максимальна тривалість польоту на крейсерській швидкості (262 кілометрів на годину) – 5 годин 40 хвилин. Максимальна дальність польоту – 1135 кілометрів. Температурний діапазон нормальної роботи вертольота – від мінус 30 до 50 градусів Цельсія. Максимальна висота польоту – 6035 метрів.
Дивіться відео детального огляду характеристик гелікоптерів Super Puma:
Які завдання виконували гелікоптери
Гелікоптери Super Puma є гордістю МВС, вони активно залучалися для ліквідації масштабних пожеж на території Чорнобильської зони, Житомирської та Луганської областей, під час ліквідації наслідків дощових паводків у Карпатському регіоні, для виконання рейсів санавіації, пошуку дітей, туристів і рибалок, що загубилися, а також для чергувань під час заходів із забезпечення безпеки на місцевих виборах в Україні.
Ці літальні апарати мають усі представництва силових структур України. Це і прикордонники, і ДСНС, і МВС, і Національна гвардія. Без авіації сьогодні обійтися важко,
– зазначив речник повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат в ефірі телемарафону.
Він також додав, що гелікоптери іноземного виробництва були призначені для ДСНС, Міністерства внутрішніх справ.
З початку російського вторгнення гелікоптери продовжили роботу та виконували завдання практично в зоні бойових дій. Зокрема, ці машини доставляли співробітників МВС і чиновників до прифронтових зон. Власне, саме туди й летів гелікоптер з Денисом Монастирським на борту вранці 18 січня.
Чи вважаються французькі гелікоптери надійними
Так, їх вважають доволі надійними. Окрім того, вони є зручними в управлінні.
Водночас попри свою надійність, повідомлення про авіакатастрофу гелікоптерів типу Puma чи Super Puma все ж з'являються.
До прикладу, кілька років тому після чергової такої аварії експлуатація Super Puma була повністю припинена у Великій Британії та Норвегії. Ці рішення були схвалення після падіння гелікоптера поблизу західного узбережжя Норвегії в 2016 році, в результаті якого загинуло 13 осіб.
Падіння французького гелікоптера біля Норвегії / фото AIBN
Тоді Європейське агентство з авіаційної безпеки (EASA) запровадило заборону на політ вертольота Airbus Super Puma після аварії в норвезькому прибережному районі. Пізніше заборона все ж була знята.
При цьому, моделі Super Puma EC225 LP та AS332 l2 теж отримували тимчасову заборону на польоти через те, що коробка передач розроблялася для вертольотів вагою до 7 тонн, а в цих моделях використовувалась на 11 тонн.
Що стало причиною падіння вертольота ЕС-225 Super Puma 18 січня 2023 року, наразі невідомо. Це має встановити слідство.