Інноваційні технології допоможуть почувати себе більш впевнено при авіаперельотах
Щороку у світі стаються десятки авіаінцидентів, причиною яких є птахи.
Найчастіше це стається під час зльоту літака, коли пернаті, налякані звуком двигунів, можуть потрапити у турбіну або пробити скло кабіни пілота. Траплялося, що наслідки таких інцидентів були трагічними.
Щоб уникнути подібних випадків, вчені створили спеціальні пристрої для відлякування пернатих. Орнітологи записують крики птахів, які повідомляють про небезпеку. Під час зльоту літака наземні служби визначають вид птахів, які є поблизу аеропорту і вмикають запис. Результат - відмінний. Налякані птахи миттю покидають зону злету.
Провідним спеціалістом у цій галузі є компанія Scarecrow Bio-Acoustics. Її пристрої розташовані у 800 аеропортах 32-х країн світу. Складність лишень у записі крику наляканих птахів.
”Зазвичай все відбувається так: ми ловимо птаха і потім в студії лякаємо його для того, аби він почав верещати від страху”, - каже головний акустик Scarecrow Bio-Acoustics Ентоні Вокер.
Компанія працює на ринку вже 25 років. У її активі – крики понад 60 видів птахів. Але хитрі пернаті навчилися відрізняти механічний запис від живого звуку, тому часом не поспішають тікати.
”З часом птахи можуть звикнути і до штучних криків. Тоді ми змушені відганяти їх власними силами - пострілами в повітря, криками. Часом навіть бігаємо по полю і махаємо руками”, - каже головний офіцер безпеки Кембриджського аеропорту Гері Ленокс.
Щорічно птахи завдають цивільній авіації збитків на понад мільярд доларів. Проте ще більше авіакомпанії витрачають, коли комусь з пасажирів раптово стає погано, і повітряне судно доводиться повертати назад.
Втім, науковці знайшли вихід і з таких ситуацій. Нова телеметрична система дозволяє пілотам швидко оцінити стан постраждалого та проконсультуватися з лікарями на землі щодо стану пацієнта. Систему розробили вчені з європейської аерокосмічної агенції.
Через супутник у лікарню передають показники тиску, температури та навіть електрокардіограму. Тож лікарі можуть швидко визначитись, чи потрібно літак садити, чи людині можуть надати допомогу у повітрі.
Більше того, медики через відеозв’язок можуть візуально оцінити стан пацієнта. Інноваційні технології скоро планують запровадити на всіх літаках.