"Крим реалії". Пригоди автовласників у окупованому Криму
1 січня 2015 року в Криму закінчується так званий перехідний період, який встановила самопроголошена влада. Для автовласників це означає те, що після цієї дати вони не зможуть вільно їздити Кримом на автомобілях з українськими номерами – доведеться або сплачувати митні платежі, або отримувати російський техпаспорт та номери на машину. Пригоди українських номерів – далі у сюжеті.
Три доби в чергах, щоби здати документи на перереєстрацію документів та отримання так званих російських номерів для авто. З моменту окупації, стояти у чергах – це найулюбленіше заняття кримчан, кажуть люди.
За півроку лише на 94 тисячах автомобілів із 800 тисяч замінено реєстраційні знаки й майже третина з цього припадає на Сімферополь. В інших регіонах півострова – ситуація ще більш критична, визнають у місцевому ДАІ, а черги з бажаючих розтягуються на декілька тижнів. Щоб якось боротися з чергами, так званий голова республіки Крим Сергій Аксьонов закликав керівників київського ДАІ встановити електронні термінали для упорядкування черги, але зробити це лише в Сімферополі.
Але найбільші проблеми із переоформленням документів на транспортні засоби мають ті, хто купив свої автомобілі після так званого референдуму. Переоформити такі автомобілі наразі неможливо, оскільки необхідно проводити митні платежі.
Сюрприз, але неприємний, очікує кримських автовласників вже цієї зими. А саме з 1 січня, згідно російського законодавства, коли кримчани будуть сплачувати податки на транспортні засоби та регулярно надавати свої автомобілі для технічного огляду.
Українські водії не рідко заздрили російським автовласникам через більш привабливі ціни на пальне. На суттєве здешевшення бензину сподівалися й кримські автомобілісти, але не так сталося, як гадалося. Після російської окупації півострова ціни дійсно стали нижчими, втім, не набагато. До того ж, подекуди на півострові виникає різкий дефіцит, в тому числі й бензиновий.
Інша проблема, з якою стикаються кримчани – це автозапчастини. Купити їх в окупованому Криму хоч і можливо, але заплатити за них треба значно більше, ніж в Україні.
За півроку з моменту російської анексії суттєвих змін зазнав і автомобільний ринок кримського півострова. практично одразу після референдуму до Криму припинили постачати нові автомобілі з України. Восени в Криму запрацювали офіційні дилери деяких європейських та японських марок, зокрема Citroën, Peugeot, Renault, Nissan та BMW.
Щодо цін, то вони на нові автомобілі практично такі самі, як і в Україні, за винятком тих моделей, які збираються на російських заводах і належать цим брендам – вони дешевші. Але це не дуже допомагає авторинку, так як в Криму практично неможливо купити авто в кредит і рубль дешевшає майже щодня.
Далі – дивіться у відеосюжеті.