Крупним планом: Чому в Україну не везуть іноземні авто?
В Україні продаж автомобілів за місяць впав на 41%. Запаси розпродають - нові не везуть. Автоімпортери оголосили своєрідний бойкот українській владі і не завозять у країну закордонні авто. Все через впровадження нового мита на імпортні легковики 2 місяці тому.
Нове мито не сплачують чиновники
За новим законодавством імпортери сплачують від 8 до 16 % мита з вартості авто. Але стосується це лише легковиків з об’ємом двигуна від одного до 2, 2 літра.
Вперше за значний проміжок часу прийняли рішення, що потрібно підтримати Автопром. І це тільки перший крок у системі заходів, які необхідні, щоб галузь розвивалася,
– каже віце-президент Асоціації "Укравтопром" Юхим Хазан.
Тобто мито підвищили, аби пересадити українців на вітчизняні, до прикладу, Ланоси замість європейських легковиків. Щоправда, нові правила не стосуються елітних авто, об’ємом двигуна понад 2,2 літри. Саме такі автомобілі майже в усіх українських вищих чиновників та депутатів.
Представники міністерств, які думають про бюджет, які в темі автомобільній. Вони голосували проти цього рішення. Мінфін був проти, Податкова служба, митна, Антимонопольний комітет, СБУ, МВС. А хто був за? Мінтопенерго, Мінагрополітики, і ще щось подібне, типу Мінкультури. От вони і голосували за,
- говорить працівник Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів та дилерів Олег Назаренко.
"Ми не можемо надати конкурентоспроможні автомобілі європейським брендам. У класі, в якості, Не можна порівнювати ЗАЗ з TOYOTA або Сіат", - каже менеджер з продажів Олександр.
Імпорт витісняє українські авто з ринку, - "Укравтопром"
Натомість вітчизняні виробники нарікають: імпорт витісняє українські авта із вітчизняного ринку. В Асоціації "Укравтопром" певні - їхні легковики нічим не гірші від європейських.
У світі все дорожчає, і комплектація, і метал. Але у нас є ще один фактор. Це недовантаження виробничих потужностей. Вони працюють на 20-25%. І наступний фактор, що нас витісняють з усіх ринків. Завдяки тій ситуації, яка сьогодні є в Україні, за 5 років ми втратили 30% ринку,
– пояснює віце-президент Асоціації "Укравтопром" Юхим Хазан.
Імпортери прогнозують: запасів автівок, які в Україну завезли ще до підвищення мит, а відповідно і за старими, нижчими цінами, вистачить ще на місяць-два.
Відвідуваність і кількість покупців зменшилось приблизно на відсотків 25-30. В порівнянні з квітнем травневі показники по всій Україні до 40%. Ті, хто хотів купити машину, постарались зробити це пошвидше до подорожчання,
- пояснює консультант з продажу автомобілів Володимир.
В Україну на продаж везуть "підтоплені" авто
Сьогодні вітчизняний авторинок поступового заповнюють постраждалі від повені в Європі авто. Їх продають дешевше на 30-40% від вартості аналогів. Спеціалісти радять при купівлі авто з пробігом ретельно їх обстежувати, адже якісно відреставрувати "потопельця" практично неможливо.
Потрібно коврики перевіряти дивитися. Фільтри повітряні. І по картах обов'язково є відмітки про рівень води, який був у машині. Припустимо - є приховані порожнини в машині там, де можна помітити сліди залишків води на дверях під торпедою,
– каже автомеханік Михайло Дайнецький.
Покупцю ж такої машини варто чекати відмови двигуна, інших систем, або займання проводки у будь-який момент. Тим часом, уряд вже говорить про можливість відмови від спецмита на імпортні автомобілі. Але лише за умови, якщо цього вимагатиме Європейський союз в рамках підписання угоди про асоціацію.