Попри всі необхідні документи, товари витягли й залишили на рампах. Без жодних офіційних пояснень та офіційних відмов у розмитненні.

Затримки на "Столичному"

Відповідно до 255-ої статті Митного Кодексу України – митне оформлення здійснюється протягом 4 робочих годин з моменту пред’явлення товарів або транспортних засобів, що підлягають такому оформленню. Товари утримували на митниці понад тиждень. Тим часом, водіям одинадцятьох вантажівок доводилося цілодобово чергувати у своїх машинах.

Читайте також: Крупним планом. Скандали навколо добровольчих батальйонів

Керівництво митного посту "Столичний" ігнорувало журналістів, які намагалися з’ясувати причину затримки. Уникання преси керівником поста "Столичний" змусило медійників звернутися до керівництва Київської міської митниці. Начальник відомства Юрій Дворак чудово знав про проблему і не здивувався дзвінку журналістів.

Але це не допомогло управлінню Київської міської митниці відреагувати на журналістський запит. Не допоміг і закон України "Про доступ до публічної інформації", який передбачає надання відповіді протягом 5-ти робочих діб. Митниця уникала коментарів вже 4-й тиждень.

Натомість, бізнесменів, чиї товари не хотіли відпускати у митниці — вже не ігнорують. За три тижні контейнери підприємства "Джі енд Пі компані лтд" все ж таки, розмитнили. Проте, проблема нікуди не зникла.

Жертви митниці

Ситуація з цією компанією — не поодинока. Невмотивована законом затримка товарів на митниці – це майже стала тенденція. Один з підприємців на ім’я Владислав, відмовився називати компанію, яку представляє. Мовляв, проблеми на митниці ледь вдалося вирішити і повертатися до них знову не хочеться. Але перед цим, контейнер з його товаром стояв, аж три місяці.

"Нам заявили, що в нашому товарі є заборонені для ввезення речовини, але у нас були всі документи", – зазначає один з підприємців.

Товар запорізького підприємця Фелікса, вартістю 360 тисяч доларів, простояв на Яготинській митниці понад 2 місяці. Протягом 12-ти років він займався імпортом феронікелю та феротитану, який не обкладається митним збором. Підприємець дуже здивувався, коли на його товар раптово наклали арешт.

"Внутрішня безпека митниці без експертизи заявила, що ми веземо інший товар, і наклала арешт", — розповів директор компанії ТОВ "Метпромсервіс" Фелікс Кусаєв.

Через арешт товару, виробництво на підприємстві комерсанта впало на дві третини у лютому, а у березні взагалі зупинилось. 150 робітників ледь не втратили роботу. Згодом бізнесмену дали зрозуміти, що від нього хочуть хабара.

Шляхи вирішення проблеми митниці

Але вирішувати проблему, таким чином, підприємець відмовився. Він звернувся до суду. Вже 16-ого лютого арешт товару було скасовано. Але цілих півтора місяця, слідчі внутрішньої безпеки просто ігнорували підприємця й не видавали дозвіл на повернення товару. Тоді Фелікс звернувся до антикорупційного комітету.

Народний депутат, член Антикорупційного комітету Верховної Ради Ігор Артюшенко розповів, що вирішенням проблеми може стати – обмеження участі людського фактору у прийнятті рішень і проведенні люстрації на митниці.

Проте у підприємців залишаються підстави давати хабарі. Адже товари, які швидко псуються, не можуть стояти тижнями на митниці. Відтак, систему треба ламати іншими методами.

Законопроекти, які можуть мінімізувати участь людини у прийнятті рішення з розмитнення товарів, уже написані. Проте поки перебувають на стадії розгляду в комітетах.