“Ця незвичайна виставка саме тому, що сучасний художник, молодий художник, звернувся до традиційного релігійного живопису. І це його сприйняття, яке він пропустив через себе, той світогляд середньовіччя, який породив ці образи, які в середньовічному усвідомленні, були певним знаком”, - сказала організатор виставки Людмила Чижова.
Автор Олена Думбадзе використовує лише ті матеріали, які були у середньовічних іконописців: дерево, золото, природні мінерали та яєчні жовтки. Втім, секрет успіху художниці не в матеріалах, вважають мистецтвознавці, а в тому, що вона не відступає від канонів церковного іконописання.
“Канонічна іконографія тому й називається канонічною, що все досить обумовлено, правилами, рамками, щоб художник, зображуючи Бога, Святого Духу і Святих, щоб він не вніс нічого від себе, щоб Святі були схожі самі на себе, щоб крізь століття вони були впізнавані”, - каже мистецтвознавець Алла Дроган.
Традиційно, іконописом займаються художники, які мають освіту релігійного спрямування. Олена Думбадзе - виключення із правил. Чому саме канонічні ікони? На це питання не має відповіді навіть авторка.
“Я спочатку також задавала собі питання: чому я пишу саме ікони. Але насправді, напевно, це якийсь промисел Божий, який я поки не розумію. У мене насправді немає відповіді”, - сказала художник-іконописець Олена Думбадзе.
Ікони української художниці прикрашають православні храми не лише на Батьківщині, а й в Росії та країнах Центральної Європи.