Свого часу ЛАЗ забезпечив третину всього тролейбусного парку Києва та наддав транспорт багатьом іншим українським містам.
Тепер же приміщення колишнього державного заводу у Львові — порожнє й розграбоване. А керівництво погрузло у судовій тяганині із тими, чиї тендери вигравало раніше.
Та більше свою долю на ринку завод вже не збільшить: невдовзі транспорт від ЛАЗ стане справжнім раритетом.
Наразі відбувається ряд судових процесів між комунальним підприємством "Київпастранс" та "Львівським автобусними заводом". Предметом цих процесів є заяви ЛАЗу про стягнення коштів із комунального підприємства.
Тепер ЛАЗ, що існує лише на паперах, у власному банкрутстві звинувачує державу, вимагаючи компенсації.
До розпаду СРСР ЛАЗ вважався флагманом у своєму секторі. У 1988 році львівський завод побив усі рекорди країни, виготовивши за рік майже 15 тисяч автобусів.
У незалежній Україні підприємство десятиліття залишалось найбільшим і ніби успішним. Аж поки провладні структури не почали заявляти, що транспортна галузь країни занепадає. У 2001 році завод пішов на приватизацію, після якої потрапив до рук російського бізнесмена-емісара Ігора Чуркіна.
Зважаючи на розквіт ринку у наступні роки, від ЛАЗу варто було б чекати справжнього піднесення. Але цього не сталося. Коли прийшла криза 2008-2009 років, завод ніхто не врятував.
Як десятиліття руйнували найбільший автобусний завод України та хто насправді стоїть з усіма схемами, пов'язаними із ЛАЗом — дивіться у новому розслідуванні журналістів ЦРУ.
Дивіться також: Як кум і друг Путіна змушує себе слухати навіть Порошенка