Свого часу ЛАЗ забезпечив третину всього тролейбусного парку Києва та наддав транспорт багатьом іншим українським містам.

Тепер же приміщення колишнього державного заводу у Львові — порожнє й розграбоване. А керівництво погрузло у судовій тяганині із тими, чиї тендери вигравало раніше.

Та більше свою долю на ринку завод вже не збільшить: невдовзі транспорт від ЛАЗ стане справжнім раритетом.

Наразі відбувається ряд судових процесів між комунальним підприємством "Київпастранс" та "Львівським автобусними заводом". Предметом цих процесів є заяви ЛАЗу про стягнення коштів із комунального підприємства.

Тепер ЛАЗ, що існує лише на паперах, у власному банкрутстві звинувачує державу, вимагаючи компенсації.

До розпаду СРСР ЛАЗ вважався флагманом у своєму секторі. У 1988 році львівський завод побив усі рекорди країни, виготовивши за рік майже 15 тисяч автобусів.

У незалежній Україні підприємство десятиліття залишалось найбільшим і ніби успішним. Аж поки провладні структури не почали заявляти, що транспортна галузь країни занепадає. У 2001 році завод пішов на приватизацію, після якої потрапив до рук російського бізнесмена-емісара Ігора Чуркіна.

Зважаючи на розквіт ринку у наступні роки, від ЛАЗу варто було б чекати справжнього піднесення. Але цього не сталося. Коли прийшла криза 2008-2009 років, завод ніхто не врятував.

Як десятиліття руйнували найбільший автобусний завод України та хто насправді стоїть з усіма схемами, пов'язаними із ЛАЗом — дивіться у новому розслідуванні журналістів ЦРУ.

Дивіться також: Як кум і друг Путіна змушує себе слухати навіть Порошенка