Чим дивує перший мобільний банк Monobank: тарифи та сервіс

11 грудня 2017, 20:01
Читать новость на русском

Monobank запустили в Україні в листопаді після певного періоду бета-тестувань. Чим зацікавив користувачів перший в Україні мобільний банк, які відмінності в обслуговуванні, які вигоди і тарифи він обіцяє та в чому його ризики, – з'ясовували журналісти сайту "24".

Новий мобільний банк – проект Fintech Band, який запустили Дмитро Дубілет, Олег Горохівський і Михайло Рогальський, екс-топ-менеджери "ПриватБанку". Нині емітентом карток Monobank виступив Universal Bank, аналогічний проект iBox обіцяють пізніше запуститити з iBox Bank.

Читайте також: В Instagram з’явився новий вид шахрайства щодо клієнтів "ПриватБанку"

З 17 жовтня по 22 листопада Monobank працював у режимі бета-тестування. За цей час у мережі вже чимало відгуків, подяк, конструктивних пропозицій щодо покращення сервісу, і – вже тисячі користувачів.

Статистика результатів бета-тестувань Monobank:
17 000 тестувальників
6 500 виданих карт, 80% – з кредитним лімітом
більше 150 млн грн лімітів по картках
5500 + звернень у службу підтримки

Просте оформлення

"Магія починається з першого ж екрану", – відзначив Дмитро Дубілет. І щодо простоти оформлення картки не посперечаєшся. Особистий досвід автора: заяву на отримання подала десь о 15 годині, через дві години (бо саме був користувацький бум, відразу після запуску) отримала підтвердження опрацювання документів і запрошення отримати картку в будь-який зручний час. Зробила це наступного дня.

Тепер детальніше. Щоб почати користуватися Monobank'ом – потрібно установити мобільний додаток (є для Android і для iOS). Далі – зайти в цей додаток і подати документи, сфотографувавши їх на телефон (паспорт і ІПН, дані система розпізнає автоматично). Далі заповнюєте невелику форму, де надаєте відомості про свої доходи, для розрахунку кредитного ліміту. Ваші документи опрацьовуються – і приходить повідомлення із запрошенням отримати картку. Зробити це можна самостійно, або навіть замовити доставку. Щоправда, поки що в деяких містах карту можна забрати тільки самостійно в одній з точок видач.

В точку видачі картки потрібно прийти з паспортом. Менеджер за номером телефону знаходить вас, звіряє паспорт з раніше наданими вами копіями, роздруковує документи, ви ставите єдиний підпис (зовсім не зайве буде прочитати, що саме підписуєте) – і вам видається стильний чорний конверт з карткою. І навіть – наклейки з котиком. Просто так, для настрою.

Читайте також: "Укрпошта" планує придбати банк

Для використання фізичної картки Monobank потрібно вийти і зайти в раніше встановлений додаток. Там з'явиться вся інформація про картку, і ви самостійно можете встановити кредитний ліміт (на основі цифри, яку раніше, під час оформлення, повідомляє Monobank).

Після цього всі операції по картці і вашому рахунку відбуваються у мобільному додатку. Офісів і кас у Monobank немає. При цьому знімати кошти можна у будь-якому банкоматі світу, а повертати витрачені кредитні гроші можна: переказуючи їх з іншої картки, в мережі терміналів та банкоматів банків-партнерів, в касах відділень Universal Bank.

Ліміти, комісії та інші приємні цифри

Оформлення, обслуговування і доставка картки – безкоштовні. При цьому – "приємні" ліміти і відсутність комісій.

"Кредитні ліміти на карту ми ставимо до 100.000 грн, а ставка на кредит нижча, ніж в інших банків країни. У нас немає відділень, тому ми можемо собі це дозволити. Всі платежі/переклади і поповнення телефону – без комісій. Повторюся, можемо собі дозволити", – пояснив Дмитро Дубілет.


Monobank: тарифи та порівняння з іншими банками

Мобільний додаток Monobank

Дмитро Дубілет упевнений, що у творців Monobank "вийшло один із найкращих банківських додатків у світі. Ви навіть не уявляєте, скільки часу і грошей ми в нього інвестували".

Додаток зручний і інтуїтивно зрозумілий. Всі "кнопочки" відразу перед очима. Тут можна побачити повний номер своєї картки, термін дії карти, CVV – зручно, якщо фізичної карти немає під рукою, а потрібно оформити замовлення в інтернеті.

В додатку також можна:
- швидко змінити ПІН-код карти;
- налаштувати запит ПІН-коду при покупках (завжди або у випадку перевищення певної суми);
- перевести гроші на свою карту Monobank зі своєю картки ПриватБанк без комісії.

Кешбек і розстрочка

Ці "вміння" Monobank особливо відзначають користувачі. Принцип дії: у додатку щомісяця можна вибрати 2 категорії, за якими можна отримувати повернення витраченого, процент від суми покупки. Наприклад, супермаркети і продукти дають 2% кешбеку, кафе і ресторани – 3%, аптеки/косметика 5%, кіно 20% та інші. "Важливо, що це – повноцінні кешбеки, а не бонуси, які не зрозуміло де витрачати", – уточнив Дубілет.

Коли по кешбеку накопичується сума більше 100 грн – її можна перевести на основний рахунок. Не переведені на основний рахунок бонуси мають термін дії 12 місяців. За один календарний місяць можна одержати не більше 500 грн на кешбек.

Також Monobank пропонує розстрочку – можливість купити товар кількома платежами в будь-якому магазині в будь-якій точці світу. На розстрочку ліміти теж до 100 000 грн.

Monobank-критика

Фінансовий експерт Віталій Шапран у коментарі сайту "24" відзначив, що мобільні банки – досить затребувані у користувачів сервісу.

Це свого роду експеримент, подивимося що з нього вийде. Користувачів, орієнтованих на такий сервіс, вже багато, тому чекаємо позитивних результатів,
– сказав Шапран про Monobank.

Втім, уже зараз на адресу Monobank лунає і критика.

Наприклад, про те, що не завжди очікування клієнта щодо кредитного ліміту збігається з реальністю.

"При реєстрації ще на стадії бети мені дали 50 тисяч ліміту. На той момент виставив його в нуль. Але запустили розстрочку, і це те, на чому хотілося б потестити. Зробив запит на підняття ліміту до 60 тисяч. Ввів суму і – "ми вам не можемо схвалити цю суму і вам доступно тільки 30 тисяч. Ви можете заповнити анкету і це підвищить шанси на отримання". Витратив 15 хвилин, все заповнив і ... дали 5000. Що то за потужний алгоритм такий, який 1,5 місяці тому видав 50, а зараз ледве-ледве 5?", – поділився в соцмережі один з користувачів Monobank.

Ще один непозитивний відгук, зокрема, – про оформлення картки за довіреністю.

Втім, ніде правду діти, більшість користувачів ділиться позитивними враженнями від сервісу і дякує розробникам. А Дмитро Дубілет впевнений: "Ми тільки на самому початку шляху і будемо регулярно випускати нові сервіси та продукти".

Читайте також: Біткойн в Україні: коли і як легалізують криптовалюту