Вона сприятиме тому, щоб права кожного громадянина України на отримання інформації та послуг державною мовою були по-справжньому захищені. Про це Кремінь розповів в інтерв’ю Інтерфакс-Україна.
До теми Що робити, якщо вас відмовились обслуговувати українською
Що стосується сфери обслуговування, то про необхідність переходу на українську знали всі, для підготовки до реалізації цього було 1,5 року. Варто сказати, що ми отримали колосальну підтримку і з боку українських компаній, і наших інвесторів... Тому переконаний, що 16 січня жодного шоку для сфери обслуговування не відбудеться,
– сказав він.
Водночас, за словами омбудсмена, це не означає, що той, хто потребуватиме інформації будь-якою іншою мовою, не отримає такої можливості.
Кремінь розповів, що в разі порушення права громадянина на обслуговування державною мовою, Секретаріат уповноваженого вживатиме заходів державного контролю, а саме – встановлення факту такого порушення. Далі буде надано 30 днів для усунення порушень, щоб вони не повторювалися в майбутньому.
Якщо ж протягом року трапляються повторні аналогічні порушення, і вони категорично не виправляються, то уповноважений має право скласти акт, потім протокол, а після – винести постанову про накладення на підприємства штрафу у розмірі від 5,1 до 6,8 тисячі гривень.
"Хочу наголосити, що штраф накладають саме на підприємства, а не на працівника. Тобто якщо працівник дозволив собі порушення, то штраф стягуватимуть з юридичної особи. Саме тому керівництво закладів у сфері обслуговування має бути зацікавлене у широкій інформаційній кампанії серед своїх співробітників", – додав омбудсмен.
Водночас для виявлення порушень мовного законодавства поки не будуть ініціювати рейди або відправляти "таємних покупців". Кремінь зазначив, що в умовах пандемії не може ризикувати здоров'ям своїх колег і вимагати від них таких форм контролю.