Найпопулярніший мобільний додаток світові подарував українець
Що таке справжній успіх? Це коли ти виростаєш у малозабезпеченій сім’ї, а потім опиняєшся на другій сходинці у списку журналу Форбс. Мова про Яна Кума — українця, чиє ім’я торік у лютому прогриміло у всіх фінансових виданнях.
Тоді власник Facebook Марк Цукерберг не пошкодував 19 мільярдів доларів, аби перекупити мобільний додаток WhatsApp, який власне й розробив Ян.
Ніхто не міг повірити оприлюдненим цифрам. Безпрецендентні 19 мільярдів – це третина вільних коштів Facebook. І це — у 19 разів більше, ніж колись виклали за Instagram. Самого ж українця зробили виконавчим директором соцмережі, а його статки сягнули майже 8 мільярдів доларів.
Це був той рідкісний випадок, коли кожна копійка зароблена власним розумом, бо чекати на допомогу було нізвідки. До каліфорнії Ян з мамою переїхав у 16 років. Заради підробітку мив підлогу в супермаркеті, а так як однолітки не надто радісно прийняли нового учня, доводилося вільний час проводити із книжками.
Важко повірити, але людина, яку в середовищі програмістів знають усі, свій перший комп’ютер отримала лише у 19 років.
В університеті Ян так і не довчився — пішов працювати на Yahoo. Для когось — це робота мрії, а йому було відверто нудно. Заощадивши 400 тисяч доларів — звільнився. Це був 2007 рік.
Ян спробував перейти до компанії Facebook, утім там йому відмовили. Українець залишається безробітним. Два роки подорожує, розмірковує чим зайнятись далі, доки 2009 року не купує iPhone. Саме він і подарує українцеві ідею WhatsApp — месенджера, який враховує особливості смартфонів і прив'язаний до номера телефона. Ідея геніальна у своїй простоті.
Не потрібно придумувати собі ніки чи займатися пошуком друзів, бо вони вже були у списку номерів. Користувачі могли миттєво сповіщати друзів про свої статуси. На свій 33-ій день народження Ян береться за розробку. Та успіх не був миттєвим: від моменту запуску до перших позицій у Appstore довелось чекати 2 роки, і ще 2 – щоб аудиторія виросла до 200 мільйонів осіб.
Дивіться також: Розробник українського суперболіда випередив час, але так і залишився невідомим світові
Витрати на маркетинг практично були відсутні, штат компанії — мінімальним. Кожен програміст WhatsApp забезпечував роботу 14 мільйонів користувачів. Додаток повністю замінив sms. Були дні, коли його міг скачати й мільйон користувачів.
Тепер уже Цукерберг прийшов до українця. Тим більше що ходили чутки, що й Google також поклав око на Whatsapp. Символічно, що мільярдний договір підписали в будинку, де колись Ян стояв у черзі за соціальними талонами.